komvux..

...kom jag hem från nyss. skönt att ha varit där. jag kommer börja plugga om ca 1-2 veckor, wounderful (: distans, allt sköts via datan, fy fan va skönt, inga tidiga skoldagar, ingen panik, lowlie! ska börja läsa på halvtid, så jag kommer igång sakta men säkert. engelska b och svenska b. sen när jag satt där och pratade med henne, kom jag på att jag faktiskt gått ett år på möbeldesign linjen.. dom betygen skulle ju också räknas in.. så hon letade upp dom på datan och talade om för mig att om jag ska kunna samla ihop till 2500p. så behöver jag bara läsa nästan ett år. fatta va skönt! jag trodde jag hade typ tre år att plugga upp mina betyg. är så glad att jag kommer igång nu, och jag är jävligt stolt över mig själv ^^ så skönt att jag slipper ta studielån också! sånna lån är odrägliga att bli av med har jag hört :( sen får jag böckerna betalade också ^^

snart ska vi upp och hälsa på mats, jag och mamma. ska prata om att mamma eller alt. jag och alex ska flytta dit. villa, men mysig trädgård ^^ så vi får se om vi flyttar, eller "tar över" mammas lägenhet tills vi får ett förstahands kontrakt. vi får måla om som vi vill (: snäll mamma jag har, världens bästa. tar alla sina möbler med sig och lämnar sin älskade lägenhet, för att vi ska kunna bo själva. underbar! i vilket fall som helst så kommer jag och alex bo ensamma från och med den 20 augusti (: allt fixar sig, det är som en sten föll från hjärtat. börjar plugga, det tar mindre än ett år innan jag kan söka in på högskolan, vi får bo själva i världens finaste lägenhet med öppenspis och nära till allt. jag mår mycket bättre och har en toppen psykolog, världens bästa vänner, en underbar pojkvän som jag ska gifta mig med och skaffa barn med inom loppet av 1-2 år. (efter jag är klar på komvux) jag älskar mitt liv, vårat liv!!

efter husbesöket hos mats ska vi gå hem, vi tar en promenad dit med adolf, så ska jag och alex åka in till stan och gå på café och jag ska köpa mina efterlängtade cassandra rhodin linnen (: sen blir det tacos ikväll och myskväll ^^ även fast man är ledig varje dag, så är ändå helgerna speciella (:

dagens outfit kommer jag ta med älsklingens nya systemkamera! kommer inte bli så suddigt nu! (:

image1186

puss & kram Fanny ♥


Kommentarer
Postat av: Betty

Va kul att börja plugga igen och så skönt med distans. Det är faktiskt rätt kul att gå i skolan, jag tog ju en paus efter gymnasiet i 2 år och började sen läsa till tv-journalist, nu är jag klar =) Kul när man får lära sig saker, jag funderar oxå på att plugga upp lite engelska, de e ju både kul och bra att kunna =)

2007-08-10 @ 11:40:32
URL: http://jennylito.blogg.se
Postat av: fanny

betty, precis. det är jättekul med skolan, fast inte i skolan, haha. kul att lära sig nya saker. ska läsa psykologi sen också, ska bli himla intressant.

2007-08-10 @ 11:47:33
Postat av: Betty

Jo men det är ett bra pris =) Fast jag måste vänta lite och se hur mycket jag får i lön innan jag vet om jag kan köpa den eller inte.. Jag kan i stort sett när som helst nästa vecka som det ser ut nu =) Eventuellt så kommer en kompis från Småland hit men det är inte bestämt än.. vilken dag skulle passa er bäst?

2007-08-10 @ 12:01:20
URL: http://jennylito.blogg.se
Postat av: Betty

ååh jag skulle gärna vilja imårn men min pappa ska resa bort så jag ska träffa honom och så för jag ska låna hans lägenhet när han är borta.. =/
men sen kan jag söndag, måndag, tisdag, onsdag, torsdag.... =)

2007-08-10 @ 12:42:50
URL: http://jennylito.blogg.se
Postat av: Cornelia

Grymt inspirerande att du har så mycket mål, ambitioner och (verkar det som) livsglädje!
Jag kan tänka mig att vi är väldigt olika men just med målbiten verkar vi vara lika!
Har pluggat komvux distans under sommaren och har nu bara en kurs kvar som jag måste ta i klassrum.
Lycka till gumman!!

2007-08-10 @ 12:58:33
Postat av: Helena

Gumman vad stolt jag är över dig! så skönt att höra att du mår så bra! Jag hoppas jag kan bidra med att du kan få må ännu bättre för det vill jag verkligen! du är värld att må bra gumman min! Bra att du gick ner dit å tog tag i allt! Hoppas allt blir bra med huset nu om ni tar det å se till att få bra nätverk till datorn nu så du kan plugga ordentligt!
puss love!!!

2007-08-10 @ 14:16:41
Postat av: fanny

carnelia, dina ord värmer verkligen ska du veta! jag tror jag är extra glad också eftersom jag haft det skit tufft pga sjukskrivning och massa sånt, att komma igång känns helt underbart! hur kändes det för dig att läsa på distans? var det svårare än att gå i en klass? va kul att du snart är klar, det måste kännas jättebra och skönt. lycka till med allt själv gumman :)kramar

2007-08-10 @ 20:40:41
Postat av: fanny

helena, det betyder jättemycket att du är stolt över mig, det gör mig så glad ska du veta. jag mår bara bättre och bättre för varje dag som går, och att ha dig som bästa vän var en av de bästa sakerna som kunde hända mig. för du är verkligen speciell, och då menar jag på ett otroligt positivt sätt. du har gjort så mycket för mig även fast du kanske inte vet om det. uppskattar dig enormt mycket. mamma ska flytta in i huset och vi tar "över" hennes lägenhet, eller som sagt hyr den i andra hand tills vi pluggat klart och köper en bostadsrätt, planerna är att ha kvar bostadstiden tills vi blir äldre och kanske flytta in till stan då (: vi fårse. men som sagt, är glad att allt löser sig nu för oss. och hoppas att allt löser sig för dig och joakim också <3 älskar dig!

2007-08-10 @ 20:46:10
Postat av: Tessan

Jag är så himla glad för din skull gumman min!
Jag hoppas jag kan få dig att må ännu bättre, för jag vill finnas där för dig.. Du har så mycket att ge, och du är så duktig att du äntligen har tagit tjuren vid hornen som man brukar säga, jag är så himla stolt över dig! Du är verkligen världens bästa <3 Kom ihåg det och glöm aldrig bort mina ord, du vet också vart du kan vända dig om du behöver råd eller stöd! Jag finns här för dig i vått och torrt, för alltid <3 Puss din tess

2007-08-10 @ 21:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback