sovrumstankar

image3291


vi är så gott som klara med vårat sovrum. nu har vi köpt våran eksäng också. så den på bilderna står i gästrummet just nu som gästsäng (: vi har den mellanbruna malm byrån från ikea, men skulle sågärna vilja ha den här i ekfaner istället.. eftersom allt annat, sängbord och säng går i ekfaner. vi får ta oss i kragen och sälja den gamla byrån och köpa en i ek istället (: sen vill jag sätta upp en snygg vägglampa över sängen. eftersom jag läser varje kväll så är det skönare för ögonen att ha en ordentlig lampa. den vita klädstegen som jag kommit över väldigt billig ska stå på min kortsida i sovrummet och agera klädstege (: den höga malmbyrån vill jag också köpa! och ha den fina lampan från ikea över. små ljuskällor är så viktigt. sen dom stora kuddarna. är så sugen på att bädda lite "finare" än vad vi gör just nu. nu slänger vi bara på en bunt med massa kuddar.. men jag vill ha det mer organiserat. hade tänkt mig tre stycken vita stora medaljong kuddar på rad lutad mot sänggaveln. och sen ljusblåa eller ljust pentrol färgade kuddar, lite mindre framför också uppradade lutade mot de vita. vilka planer va!? och känner ni mig väl så vet ni att det inte tar allt för lång tid innan detta blir verklighet (;

så det som ska inhandlas är alltså:

malm byrå med sex lådor
avlång malmbyrå med sex lådor och spegel
vita 60*60 dunkuddar med medaljongmönster
någon snygg vägglampa med spottar
vägglampa med mysigt sken

nu ska jag kika lite bloggar och sen vädra ut inne i sovrummet och sen sussa (: imorgon ska jag följa med tessan in till stan och tatuera sig. blir lite sugen själv. behöver desutom fylla i min alexander tatuering. men det får vänta! ska kolla lite julklappar också. köpte lite till helena idag, men inte allt. och till tessan ska jag köpa också. så jag får springa iväg en halvtimme när hon sitter där och uträtta lite (: puss & godnatt.



Kommentarer
Postat av: Anonym

vi har både klädstegen, eksängen (fast med sidoborden )byrån och runda mattor i vårt sovrum. Skrämmande likt.

2007-12-19 @ 15:48:19
URL: http://jenniemeier.blogg.se
Postat av: fanny

jennie: haha, vi har sidoborden också ^^ har ni någon annan färg i rummet ?

2007-12-19 @ 16:37:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback