siamesen måns

På resan jag och älsklingen ska åka på imorgon ska vi hälsa på siameser. kanske tillochmed blir att alle köper en misse till mig ♥ han är den snällaste! siamesen vi ska kolla på är en hane och är stört i kullen, han är chockladmaskad och supersöt. siameser är som en hund i en kattkropp. alltså väldigt sällskapliga och sociala. deras utseénde är mycket speciellt och det tar nog tid att vänja sig :) dom är riktiga små charmtroll!

    

den första bilden är på kattungens pappa, så kommer han se ut när han blir stor :) dom
andra är på hankattungen. ♥

Siamesen är en mycket intelligent katt. Den är lekfull, pigg, nyfiken och har alltid något på gång!
Den är en duktig klättrare och tar sig upp på de flesta skåp och hyllor.
Siamesen är i det närmaste hundlik i sitt beteende, mycket trofast och har lätt för att lära sig gå i koppel.

Den är mycket människoberoende och om den inte får tillräckligt med uppmärksamhet eller lämnas mycket ensam kan den bli deprimerad och aggressiv samt visa vad den tycker genom att ställa till ofog.

Siamesen har väldiga röstresurser och är snabba på att använda dom. Det är också vanligt att den småpratar mycket med sin ägare.



Kommentarer
Postat av: maria

Hej Fanny mfl! Jag är Ferrys uppfödare, allså man kan kalla mej måns farmor :)han ser så fin ut och mycket lik sin far när han var liten. måns kommer nog att bli en stor siames och vad jag kan se på bilderna och filmerna så ser han kanonsnygg ut...även om jag nu är lite "partisk" men jag har ju träffat honom i verkligheten också så jag vet att han är både go och snygg.
lycka till i framtiden med honom och krama honom från både hans farmor och farmorsmor och alla vi här uppe i umeå
hälsningar maria och siameserna

2007-07-20 @ 13:17:20
URL: http://blueaveny.atspace.com
Postat av: Victoredel

Very good site, well done. I especially like the ease of use and navigation

2008-08-28 @ 13:42:11
URL: http://victoredel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback