Leilas jul.

ska gå och ta bort sminket nu och snart krypa ner i en nybäddad säng. gud va skönt! jag är jättetrött! och det är bra, för imorgon ska jag upp klockan åtta. ska till dbtn vid nio. och sen ska vi åka och handla tyg.. ska sy och pyssla ihop älsklingens julkalender! har värsta planerana för den! det kommer vara ett rött mysigt tyg dubbelvikt, gröna garnögglor som paketen ska hängas upp i. god jul ska sys dit på det röda tyget med guldtyg bokstäver och lite guldstjärnor ska sys dit också (: sen ska jag sy dit ögglor så man kan hänga upp kalendern också. funderar på att ta bort de vita gardinerna vi har framför de inbyggda garderåberna i sovrummet och hänga upp kalendern i gardinstången. vi får se. den kommer nog vara ganska stor. med tanke på att det ska få plats 24 st paket som inte är jättesmå.. det blir nog bra (: så kul med pyssel. älskar att pyssla! jopp ^^

har haft en jättemysig dag/kväll. åkte till kista med alexander och handlade de sista klapparna till julkalendern som ska vara klar på lördag! när jag kom hem insåg jag att jag har köpt för många.. men det gör inget, lite får ligga i hans julstrumpa. iiih. jag längtar efter december. mysmys! har nästan planer för hela december med bak, pynt och pyssel (: och mys såklart! imorgon ska vi inhandla pepparkaksdeg också. och på fredag ska vi ha pepparkaksbak här hemma! mysigt värre! sen efter kista så hämtade vi helena och jag fick låna massa böcker av henne. ska börja läsa en som verkar jättebra nu i kväll. vi har iallafall lagat middag ihop. morotspaj med sallad och vitlökssås, så ingen kommer vilja vara i närheten av mig imorgon! (; sen la vi oss på soffan och kollade på bonde söker fru och slappade. sen när leilas jul börjjade så bäddade jag ner mig i soffan med ullpläden och mjukiskläder och helena gjorde te till oss ♥ för det får man inte missa! har fått massa ideér och tips som ska användas i jul (: tack leila!

nu ska jag göra en kopp te till mig och alex och sen dyka i säng! ps. ny julig design här på bloggen (: ds.

image2942



Kommentarer
Postat av: Marielle

Jag skulle gärna vilja ha receptet på morotspajen:D! Det ser mer än gott ut:))!

2007-11-29 @ 11:21:32
URL: http://donnadeluxe.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback