I LOVE MY PUG!

när jag kom hem satt adolf min hund innanför ytterdörren :D vilken glad överaskning. han har varit hos mamma de senaste dagarna och jag har saknat honom som bara den! han vart lika glad som mig och hela hans lilla knubbiga kropp vickade av glädje! I love my pug! så nu sitter han i mitt knä, har virat in honom i min morgonrock för han var lite frusen, stackarn.. hade han varit människa hade han fått en kopp varm chocklad, men nu får det räcka med några skinkskivor (: ♥ han är så söt.

helena kommer om en halvtimme, tills dess ska jag föna mitt fortfarande fuktiga hår, platta det och sminka mig lite. sen ska vi nog ta en fika innan vi går på en mysig promenad med adolf.. måste byta kläder också.. det var svinkallt att bara ha linne under skinnjackan.. burr. så det blir grovstickadkofta och mjukisbrallor och raggsockar i gympadojorna. skönt.

fått läxa från idag hos psykologen, vilket jag får varje vecka.. här är det jag ska göra tills nästa måndag:

♥ göra ett schema för dagen, vad jag ska göra från att det att jag går upp.
♥ fundera på vad jag vill göra det kommande året, vilka ämnen jag ska plugga, vilka jobb jag ska söka
♥ gå en promenad varje dag, minst 30 min
♥ gå och lägga mig senast ett och gå upp senast 10.30

ska bli kul att planera inför det kommande året. ska till komvux igen och skriva in mig på nya ämnen också eftersom svenskan slutar vilken vecka som helst.. tänk jag har klarat av svenska b! det trodde jag aldrig att jag skulle orka för nått år sen. det går frammåt (: snart börjar engelska b också. ska bli riktigt roligt, bott i usa i ett år och då pratade jag engelska flytande.. får se om jag är lika het på språket nu ^^

nu - fixa håret och fixa fika tills gumman kommer!
image2076


Kommentarer
Postat av: Caroline

Komvux har även gett mig en chans till att ta igen allt jag missade när jag var yngre. Har du några planer för vad du vill pyssla med när du är klar?

2007-10-01 @ 16:21:57
URL: http://rockaholic.blogg.se
Postat av: fanny

caroline: komvux är jättebra. när jag gick i skolan när jag var yngre var jag så okoncentrerad... nu gillar jag att plugga och vet att det ger mig någonting. jag jobbade mesta dels när jag skulle gått i skolan, och har haft alla de jobb man kan tänka sig.. och det har gett mig stor erfarenhet och det är jag glad för, så jag ångrar inte att jag jobabde då och pluggar nu! hade ändå ingen aning om vad jag ville plugga till i den åldern! så som sagt komvux är toppen! jag vill jobba med inredning, sen vet jag inte om det blir som inredningsarkitekt, homestyling eller på en inredningstidning.. det visar sig :) vad vill du hålla på med? kram

2007-10-01 @ 16:29:47
Postat av: Mysan

Gumman du klarar detta du är jätte duktig och jag är stolt över dig vännen! fortsätta jobba på jag lovar det lönar sig och för varje dag så närmar det sig ditt drömyrke(: Keep going my friend<3

2007-10-01 @ 20:26:48
Postat av: Caroline

Oh, det låter riktigt kul :) Min tanke är att bli gymnasielärare i historia och svenska eller religion, men man kan ju ändra sig på vägen. Du har en otrolig känsla för stil vad gäller inredning så jag är säker på att du kommer gå långt i din framtida karriär. :)

2007-10-01 @ 22:11:16
URL: http://rockaholic.blogg.se
Postat av: Josephine

Åh, nu ser jag er lilla goding. Kan jag få i försenad julklapp tro? Är de lätta att ta hand om så? Har aldrig haft hund innan men alltid varit i kontakt med liksom

2008-01-04 @ 13:26:43
URL: http://juiiice.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback