Läggdax

sitter i sängen just nu, ska sova snart. planerar dagarna framöver i min kallender. imorgon ska vi in till stan. jag har fört över mina pengar (fick lön idag) till sparkontot. det är frestande att shoppa när man har en vän som gör det. men det ska jag int göra imorgon! självdisiplin! (: ska bli kul att strosa omkring i second hand butiker på söder och kanske ta en fika på cozy. på torsdag ska jag efter jag varit på arbetsterapin åka bussen hem till mamma och rensa ut på vinden. har flera säckar med kläder som jag aldrig använder eller vuxit ur, så nu ska jag lägga upp massa på tradera och sälja. måste bidra lite till fickpengarna till thailand. urk, det är inte alls kul att dra det minsta stråt till hemmet ): men snart kan jag börja jobba och hjälpa till mer. min alexander är den bästa och betalar så mycket mer än mig. det enda jag betalar är maten och den planerar jag också. matlistorna alltså (: så det är upp till mig hur dyrt det blir varje månad. och med GI rusr det iväg tyvärr. men båda håller med om att det är viktigt att äta bra. så hellre lite mer pengar på maten och mindre på något annat. vi har sparat matkvittot och kommit fram till att vi lägger ca 4000 kr på mat, ibland lite mer. är det normalt för två st? iof så gör jag extra mycket mat varje dag när alex jobbar natt så han slipper äta ute, vilket är mycket dyrare. ja, usch, jag lääängar verkligen tills jag tjänar bra mycket bättre än vad jag får nu. fast lite är bättre än ingenting alls (: älsklingen berättade nått kul ikväll. om två år ska han och en annan ta över ett företag ihop och då blir han delägare. vilket resulterar i mycket bättre lön än nu. han svamlade om att ta ut dubbelt så mkt som han får ut nu i månaden. och varannat år får dom en bonus var för att dom är ägare. plus att han slipper jobba natt, utan bara dag. kan det bli bättre?! han har länge önskat sig mer pengar, och ändå har mer tid över med mig och slippa jobba natt. leva vad säger du. är det inte precis vad dom säger?! allt man önskar sig, går i uppfyllelse! jag är så glad för hans skull. det går bra för oss. jag hoppas att jag kommer in på dekorations utbildningen nästa höst! och jag får bidrag till kursavgiften av fk. dom vill att man ska komma igång och varför tacka nej?! jag vill komma igång. utbildningen är en termin. ett halvår alltså. sen ska jag jobba förhoppningsvis på urban outfitters och söka jobb som dekoratör medans. jobba massa året innan vi skaffar barn och sen ja, leva (: love it! planer är bra att ha. och man blir så glad när allt faller på plats. då mår jag som bäst!

kvällen har varit jättemysig med my (: vi har haft massa tända ljus, druckit te och målat naglarna., tittat på film och pratat. behövde en slappdag, det var skönt. men imorgon blir det stan!

nu ska jag sluta tråka ut er (; och läsa istället. ringa min skatt och säga god natt. ställer klokan på 10.00. hoppas att ni sover gott allihopa. hörs imorgo! massa pussar och kramar!

min alexander tatuering som jag gjorde i thailand sist. han som tatuerade var inte så bra på det, som ni ser. men nu i början av sep. har jag en tid hos en mycket bra kille som ska fixa till den. i love it.





Kommentarer
Postat av: Helena

Appropå matavgiften så tror jag vi nästan ligger på nåt sånt vi med men vi har en 3 åring här också även om inte det förändrar så mkt.



2008-08-18 @ 08:34:58
URL: http://arendalirl.blogg.se/
Postat av: Leva

Underbara Fanny, jag ler stort när jag läser ditt inlägg :) Jo, önskar man något riktig ärligt och fokuserar bara på det man vill ha så blir det så. Det har ni väl märkt??? ;D Så bra som det går för er!!! :) Allt er väl unt!!!!

Hoppas att du har det superdupermysigt med vännerna dina och kära maken så klart.

Låter så härligt om hans önskan slår in, mer pengar och tid, ingen dum kombination :)



Mina önskningar börjar slå in dom med, har bara behövt skaffa mig lite mer erfarenheter på det hårda sättet :D så att mitt liv blir precis som jag önskar. Nästa sommar så har allt vänt, det är jag övertygad om :)



Tråkigt att du inte gillade Mamma Mia, men jag förstår dig, gillar man musikaler så gillar man den inte :) men tur att du gillar ABBA-musiken i alla fall ;D



Själv vill jag gå och se Donkey punch, den har fått delade recensioner...men det lilla jag har sett så verklar det bra...Ronny Svensson gav en trea, och han och jag brukar tycka lika för det mesta :)



Stora varma kramar till dig, goa gumman! <3

/Leva

2008-08-18 @ 11:07:32
URL: http://mininreresa.wordpress.com
Postat av: allicen

Matkostnaden låter ganska rimlig för två personer...

2008-08-18 @ 17:11:33
URL: http://allicen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback