vitt element

ska bege mig in i vardagsrummet snart och spraymåla elementet där inne vitt. nu är det gulvitt och det kommer se konstigt ut tillsammans med de kritvita väggarna. älsklingen min håller på för fullt där inne och slipar och har sig (: duktig! jag fick inbjudningskorten idag jag beställde från vista print, så nu har jag skrivit adresser och ska posta dom i kväll.

idag gick jag upp vid sju. eller låg kvar till halv åtta. var så himla trött. kan ha varit för att vi gick upp och åt nattmat efter filmen i går, med tända ljus och massa mys! då är det värt att vara trött dagen efter ^^

sen körde älsklingen mig till arbetsterapin där jag satt mig vid datorn och lusläste olika sidor med kurser, utbildningar mm. skrev ut massa information som jag sen gav till min handläggare på försäkringskassan. förhoppningsvis får jag kurser betalt som jag kan gå. valde iallafall ut två lite längre utbildningar som dekoratör och även som konditor (: har en dröm om att öppna ett mysig café senare så då är ju det bra att ha. sen valde jag ut lite kurser som var under kortare perioder som att lära sig spela gitarr, meditera, yoga och pilates mm. lät som min grej. han skulle kika igenom allt och återkomma. så det är bara att hålla tummarna (:

när klockan var halv elva gick jag ifrån arbetsterapin och åkte till huddinge, köpte lunch till mig och alex och satt och mumsade i bilen tills klockan blev elva och jag skulle ha möte med min handläggare och två kursledare som precis startat ett projekt för sånna som varit sjukskrivna en längre period. dom berättade lite om vad det är och det verkar vara bra. mycket friskvård och skapande. sånt gillar jag (: fick ett schema som ser ut såhär:

måndag
9:30 - 12:00 - måla, snickra, sy, skapa med lera mm.
12:00 - 13:00 - lunch (som vi lagar själva)
13:00 - 13:30 - veckoplanering (vad som ska göras i veckan, olika varje vecka)
13:30 - 15:30 - eget projekt (kan vara att skriva ansökningar till jobb, leta studier, skriva cv mm)

tisdag
11:00-12:00 - laga lunch
12:00 - 13:00 -äta lunch
13:00 - 15:30 - yoga/meditation/gympa

onsdag
10:00 - 12:00 - morgonsamling/friskvård (simma, promenera, träna på gym, yoga)
12:00 - 13:00 - lunch

torsdag
09:00 - 12:00 - friskvård (simma, promenera, träna på gym, yoga/meditation)
12:00 -13:00 - lunch (som vi lagar själva
13:00 - 15:30 - eget projekt

fredag
14:00 - 15:00 - psykologtid

nu ska jag sätta fart (: puss&kram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback