det snöar lite utanför..

och här inne sitter jag och kurar ihop mig i soffan. klockan är alldeles för mycket och jag är alldeles för pigg! men snart ska jag gå och lägga mig i mjuka sängen och läsa! helt ensam, vad konstigt det känns. hade mycket hellre gosat med min älskling och somnat i hans armar. men verkligheten smyger sig på och med den kommer vardagen och dess rutiner.. alltså jobb! men man kan inte leva i en dröm året om.. fyra veckor tillsammans dygnet runt har varit helt fantastiskt! känner mig sådär fånigt nykär. fick en klump i magen och halsen när han åkte till jobbet.. ville bara springa efter bilen. nu är det bara sju nätter kvar, sen är han hos mig igen, i sju dagar, då ska vi ha det mysigt med julbak både här hemma och hos mamma. köpa julgran och klä den kvällen innan julafton, det är en tradition. hela december är ett enda mys! och ingen är lyckligare än jag (: jag älskar julen och allt som innebär. allt! handla julklappar som man verkligen vet passar till den man köper till, lägga ner tid på att pyssla och pynta hemma, tända ljus och krypa upp i soffan med en stor kopp te, baka tillsammans med älskling och äta för mycket pepparkaksdeg, mysiga frukostar när det fortfarande är mörkt ute, all julbelysning i fönstrena, känslan, längtan.. listan kan göras lång! jag njuter av allt. julen är helt klart den bästa tiden på året!

ikväll har mamma varit här. vi har tittat på film, mitt super ex, druckit te, ätit äppelpaj (kommer sakna allt glufsande i januari.. då är det gi som gäller igen) tvättat lite i tvättstugan, målat ett första lager svart på min pinnstol. riktigt nöjd! en bra köp det där. fem kr är ingenting!

ska nog bege mig till sängen nu.. klockan visar mycket. vill inte vända på dygnet nu. imorgon är det upp och hoppa vid nio (: ska måla stolen ett andra varv och pyssla med dom där apelsinerna som jag aldrig gjorde idag! och hämta ut massa paket på posten.. har handlat julklappar till baby (:

sov gott nu! puss&kram fina ni (:





våra gardiner! älskar dom! sanela från ikea kostade 599 kr och är av rött sammet. tunga och riktigt riktigt juliga (:





och här har ni den svarta pinnstolen. kommer få bo i hallen sen, så man kan sitta och ta på sig skorna!



Kommentarer
Postat av: Annica

Det är så fint att ha gardinerna från taket, önskar att jag själv kunde ha så.



Ett litet tips när du målar stolsben, sätt ett plåt/plastlock under benen så fastnar de inte i pappret.



Ha en bra dag, kram.

2008-12-12 @ 16:10:02
Postat av: Martina

Mmm så snygg!

2008-12-26 @ 17:54:45
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback