Hej bloggen!

sitter i vardagsrummet nu och har precis tvättat bort sminket! riktigt skönt. det har varit något skräp innanför min ena lins idag, fy för dålig syn säger jag bara! när jag börjat jobba ska jag göra en laserbehandling och få bra syn! mammas kusin lina har gjort det och det var det bästa spenderade pengarna hon lagt sa hon (: låter helt fantastiskt utan krångel med glasögon, linser, torra ögon och skräp i ögonen som idag!

vi har varit hos alexanders föräldrar hela kvällen. vi åt julmat och hade det mysigt, tittade på mamma mia (som jag inte gillar) men det var mysigt ändå (: sen åkte vi hem runt nio. fick julklappar av dom också! älsklingen fick fina fårskinnstofflor och pengar och jag fick tre st body butter från body shop. oliv, cocos och mango! nu har jag ett lager här hemma med krämer (: rensade precis ut alla krämer i badrumsskåpet som jag inte använder, så nu är allt där inne bara sånt som används! jag älskar att rensa! skönt för själen! (: sen fick vi 500 kr presentkort på en restaurang och strumpor! (: blev så glada så!

vi kom hem runt tio, åt mackor och drack varm oboy i nya glasmuggarna från granit som jag bla. gav till alexander. goda att dricka ur. jag gillar granits inredning! sen fick jag ett ryck när jag kom hem och tog bort massa julsaker. granen och julstjärnorna och ljusslingan på balkongen är såklart kvar (: men juldukar och massa små tomtar fick flytta ner i källaren. jag är och kommer alltid vara en stilren person när det gäller inredning, samma gäller alexander. och rött är fint, en visst period. granen slänger vi nog ut strax efter nyår. nu är det så mysigt att den står här (:

jag har redan börjat planera hur vi ska ha det i vardagsrummet sen efter jul och nyår. ska inhandlas lite nytt, bla ett soffbord i vitt högglans och tapeter som ska tapetseras upp! kommer bli fin fint (: rensade bland mina inredningstidningar och jag har nio st som är olästa. ska suga in massa inspiration nu i sängen tänkte jag!

är trött, det är mycket dom här dagarna, stress, och det är inte ofta man hinner sitta ner och tänka på hur man mår. men när man väl sätter sig ner är kroppen trött, huvudet segt och axlarna uppdragna. när axlarna dras upp hela tiden är det ett tecken på att man är stressad. så aaaandas nu. phu. snart slapp i soffan, alexander jobbar nu från och med i morgon i sju nätter och då ska jag förutom en mysig middag med bästa vännen helena, så ska jag baara ta hand om mig själv och vila upp mig! pyssla här hemma och bara njuta av att inte ha mycket att göra. för den 7 januari slutar mitt "jullov" och allvaret börjar. jag ska ju börja plugga nu (: ser fram emot det massor, även fast det kommer bli sjukt kämpigt så är jag evigt tacksam lyra att jag får sitta där och plugga. det finns nog inget sämre än att sitta hemma i soffan med datorn och plugga för mig :P bloggen är ju så mycket roligare (; så det blir toppen det här!

nu är nog alexander klar snart! jag ska bara borsta tänderna och fixa med tandtråd. fick stränga order av tandläkaren att använda tandtråd. så nu tar det 20 min att fixa munnen på kvällarna ist för 5 som innan. vad gör man inte lixom.. sköljer med flux fluor också. himla duktig man blev då (: haha!

imorgon, då ni, då blir det mer bloggningg! saknar att skriva, göra kollage mm. så det ska bli jättekul att få lite mer tid vid datorn (:

sov nu så gott allihopa! dröm sött. puss&kram (:



Kommentarer
Postat av: Alexander

Älskar att fira jul med dig för när du är med så blir allt så mycket mysigare.

Och du gav mig bara bra julklappar i år igen.

Nu blir det sussa med dig. Love!

2008-12-26 @ 00:58:13
Postat av: Matilda

Härligt med bodybutter-cremer! De luktar ju så himlans gott! Speciellt mangon...mmm! :)

Mysig jul verkar du ha haft också!

Det har jag med, och idag blir det julafton nr 2! Kul!!!

2008-12-26 @ 13:43:09
URL: http://matildasalmen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback