hemma poppade popcorne, planer och nyårsafton!

sitter och pratar med alex just nu! vi pratar om våra framtidsplaner som vanligt (: alexander älskar att prata om våra planer! jag med för den delen. vi har lite andra planer om det kommande året! och jag vet att år 2009 kommer bli skit bra rent ut sagt (: längtar efter allt! jag är ingen hejare på att leva i nuet, men jag är bättre på det än vad jag var tidigare iallafall (:

jag har städat klart allt nu. dock inte bäddat sängen.. alex sa i stil med "mäh, det var ju typ tre dagar sen vi bäddade rent.." jag är för renlig av mig :P får se hur jag gör. sen städade jag undan allt i köket och torkade av alla ytor i lägenheten och satte på en ny maskin med grå tvätt. mitt mål är att bli klar med all tvätt tills nyår och det ser ljust ut ^^

nyårsafton firas här hemma och jag blev så glad när både mamma och mormor ville komma (: det blir vi tre alltså, för min man är duktig och tar skift på kvällen/natten.. men att få ut 2500 kr efter skatt är inte så pjåkigt eller hur (: samma summa dagen efter när han jobbar också. in på sparkontot går dom, svisch (: kommer sakna honom så! våran första nyår utan varandra. men jag är glad att han forhoppningsvis hinner åka till sina föräldrar en snabbis och skåla in tolvslaget. får se om vi ringer varandra någon halvtimme innan tolv och blockerar upp linjen, så vi kan säga gott nytt år till varandra på telefonen iallafall (: det blir iallafall trerätters med massa gott. tänker inte avslöjas här, då familjen läser bloggen, men det får ni såklart se sen. ska fota massa på nyår! det ska dukas fint med ljusslinga på bordet, silver pynt mm. kommer bli så fint (: jag älskar att duka fint!

just nu sitter jag och tuggar på hemmagjorda popcorne.. tycker dom är mycket godare än micropopcorne! och det är så mysigt att laga till dom, precis som när man var liten och hade mysfredag med mami (: idag är det dock månad och fredagsmyset kan man ha varje dag om man nu vill det. två dagar kvar på det här året. sen sen sen blir det träning, snask bara på lördagar och god GI mat. GI maten äter vi redan nu och man märker hur mycket piggare man blir. då vet man att man tar hand om sig själv <3

ska väl sätta på play nu på filmen och gosa ner mig i soffan. ha en jättemysig kväll kära ni (: njut! puss&kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback