home sweet home!

kom hem nyss! omg vad skönt. lugn och ro! varit ute och flängt sen 09:15 idag.. en del att fixa med.. 10:00 - 12:00 lyra, jag var den enda som dök upp så det blev med samtal runt mig.. det var skönt! ika är en underbar person. världens bästa mentor! (: en läxa jag fått över jul är att skriva lite om varje dag som varit, bra och dåliga saker, vad som jag förväntat mig osv.. ska köpa en fin dagbok på ordning och reda, sen ska jag ha hela våren och sommaren. vi har en sån bra plan! jag längtar verkligen att sätta igång, jag och alexander har fått massa info om ekonomin när man pluggar osv, nu ska vi bolla massa ideér med varandra. tänk! VI ska börja plugga! VI ska utbilda oss till det vi verkligen vill jobba som, jag kämpar mer än gärna, har några tusen mindre i månaden, för vi kommer få det precis så som vi vill ha det sen om ett par år (: då är det värt det! alltihopa! gissa om vi är peppade!  medans vi pluggar ska vi jobba extra.. och enligt våra beräkningar så kommer det inte bli mycket skillnad (; ska jobba två helger i månaden med 100% ob.. så det lönar sig! nu lever vi i princip bara på en lön. så ja (: det kan inte bli bättre. det känns jätteskönt att vi får så mycket råd och tips! allt känns underbart, jag är LYCKLIG!

efter lyra hämtade alle upp mig och vi åkte till ikea i barkarby.. där fanns dom vi kikat på, men inte alls den röda vi vill ha. jäkla skit. så vi bestämde oss för att slänga ut 599 kr på julgardiner och hoppas på att vi inte blir galna och vill ha typ rosa gardiner nästa jul (; det blir bra. sen åkte vi och köpte skenor som vi ska borra upp i taket strax. gardinerna kommer gå från tak till golv, så jävla snyggt! våra fönster sitter väldigt högt upp redan, så det kommer bli bra (: det är mörkröda sammetsgardiner. tunga och snygga! blir foton senare!

sen åkte vi till optikern. jag fick nya linser.. har endagslinser nu. slänger dom alltså på kvällen. känns bra än sålänge (: och jag klarar av galant att stoppa i dom nu på morgonen.. var lite smått svårt innan..

ska surfa runt lite nu och sen ska jag sätta fart med middagen, god lassagne med en sallad (: mums!

hörs sen! puss&kram!




Kommentarer
Postat av: Lina

haha du är alltid så positiv kring allt! roligt att ni är så nöjda med era planer :-)

själv har jag pluggat för länge, skoltrött som tusan... blä, kanske blir piggare efter jullovet?

mysigt med designjuldesign på bloggen! meeen jag är jättejobbig nu och påpekar att du har glömt ett "n" i "stjärnhimmel" :-P

2008-12-10 @ 21:21:04
URL: http://lina-n.blogspot.com/
Postat av: tessi

2008-12-10 @ 21:42:12
Postat av: tessi

hej ! Jag har läst din blogg ett bra tag nu och det är så roligt att läsa om allt du tar för dig. Nu undrar jag bara lite vad Lyra är för någonting ?

HejHÅ!

2008-12-10 @ 21:43:28
URL: http://www.tessisliv.blospot.com
Postat av: Emma

Heej gumman..Tänkte bara fråga dej om hur man fixar så andra läsare kan Prenumerera på min blogg? Jag gör de på din. Men ja får aldrig veta när du uppdaterar! Men de behövs ju inte ja kollar ju varje dag ialf..haha

Ha de bäästa..Hälsa Alle

Puss o Kram

2008-12-10 @ 22:35:48
URL: http://mammatilltwo.blogg.se/
Postat av: fanny

Lina: jag är en otroligt positiv person :) det får mig att gå låångt! puss

2008-12-11 @ 12:52:28
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

tessi: va glad jag blir! tack så mycket :) lyra är ett projekt för unga som är på väg ut i livet igen efter sjukskrivning. det är väldigt individuellt eftersom alla som går där har olika bakgrunder. men man tittar mycket frammåt, sätter mål och jobbar intensivt med dom. lägger mer mycket mer energi på att ta fram det man klarar av istället för att som hos en vanlig psykolog älta det som är jobbigt och dåligt. istället för att man är ensam, så är ofta familjen med och deltar för att sammarbeta! i mitt fall är alexander med. det är ett mycket bra projekt och jag märker mycket skillnad från innan jag började där. allt går frammåt! :) kram

2008-12-11 @ 12:59:06
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: tessi

Va bra grej det där, lyra. Mycket bättre att se det bra en det dåliga. Heja. Kram

2008-12-11 @ 21:57:34
URL: http://www.tessisliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback