Myskväll med mamma (:

precis kommit hem från en mysig kväll med mamma! vi har skrattat så vi har gråtit. vi blir som två tonåringar som skrattar åt allt när vi är tillsammans, i dom stunderna förstår man inte hur vi kan vara så osams i mellan åt.

vi har varit på ikea, tittat på kök, blandare, diskhoar, bänkskrivor mm (: och det blir billigare än vad vi räknat med. fast sen är det ju vitvarorna också. så vi får nog räkna med en hundra tusen.. runt om kring där. sen fint kök = kunna höja lånet och renovera badrummet sen (: köpte ramen också till kakaoplanchen, alex är portad från min blogg tills på torsdag (; så han vet inget, jag hoppas hoppas att han blir glad!

det var en trevlig tjej som jobbade på ikea som gjorde mig glad ikväll när vi var där. hon kom fram och frågade "visst är det du som bloggar" "du menar pinkpills bloggen" frågade jag.. "ja, precis, den" "jaa (:" "åh, jag och mina kompisar läser den jätteofta, du och din blogg är känd i våran kompiskrets" jag blev så glad så jag kramade om henne, haha, hopppas du inte tycker jag var knäpp, sån är jag, öppen och knäpp ^^ blev iallafall jätteglad. tänk att min lilla blogg är omtyckt, sånt blir man glad av (: tack!

sen efter ikea gick vi och åt och sen gick vi på bio och såg juno, helmysig film! som du sa leva (: tack för tipset! kändes lite sorligt att hon gav bort sin bebis, men omtänksamt!

älsklingen hade städat tills vi kom hem, sötingen. han håller på att koka te till oss nu, så ska vi sätta oss och fika lite och spela lite spel. sen sova. imorgon ska han upp och lämna in bilen på verkstad, sist vi var inne och fixade bromsslangarna så skruvade killen inte åt muttrarna ordentligt, så nu fungerar bromsarna knappt.. lite läbbigt att köra.. så det ska fixas imorgon, gratis såklart. knäppskallar. ska ringa och skälla på dom om dom försöker blåsa alex. haha, jag är väl den som är den som säger till när jag tycker att någonting är fel, och alex är för snäll helt enkelt. kan blir så förbannad på vissa. vad tror dom egentligen :/ jaja.

så mendans han är och fixar volvon så duschar jag och fixar mig här hemma, sen åker vi till skärholmen och går till panduro och shoppar lite till bröllopet. dekorationer till dukningen osv. vi ska ju ha silver, vitt och ljusrosa, så lite ljusrosa detaljer ska vi inhandla (: ska planera lite mer i kväll när jag lägger mig i sängen. har ju köpt en planeringsbok nu till bröllopet! så det ska vi göra..

.. sen ska vi på visning. ni kommer smälla av, men vi ska faktiskt på visningen på den där sjuttiotals lägenheten. gissa om vi ska behålla alla golven och tapeterna..!? :D haha, ne då. vi ska helt enkelt totalrenovera den och sätta våran prägel på den. me like. att få planera, inhandla och förverkliga sina drömmar känns helt underbart. gissa om jag längtar (;

bänkskivan här nere kikade jag på idag på ikea. vi hade pratat om att ha en svart granitskiva, men det såg inte alls lika fint ut som den här. den är den på bilden, fast det är en rostfri list på den. jättefin och kommer passa så bra ihop med vårat gråa klinkersgolv som vi ska lägga in (: plus att den kostar runt 200 kr/m istället för 3200 kr/m som granitskivan :O

image4095

och vi ska som sagt ha ett kök i högblankt! så nöjda med det (:

nu är jag sugen på te och mys med min alexander, hoppas ni får en mysig kväll. imorgon har jag mer tid att blogga, älsklingen ska på möte på jobbet! puss!



Kommentarer
Postat av: Fridah

Tänkte bara kika in och tipsa om en tävling jag startade ikväll, du kan vinna en bloggdesign (om man nu e intresserad av det vill säga). Kika in.

kramar och nattis. / F.R

2008-02-12 @ 23:50:17
URL: http://FridahCharlotta.blogg.se
Postat av: Leva

Grattis till mötet på Ikea!!! *rosor*
Du har all anledning att vara stolt!!! Så lev på den där känslan ett tag nu med all rätt ;)
Kul att ni också gillade Juno :) En fantastisk film som verkligen förtjänar sina Oscars *åtminstone till huvudrollsinnehavaren*
Härligt med en mysig dag! :)
Kram och Natti /Leva

2008-02-13 @ 00:12:55
URL: http://leva.bloggagratis.se
Postat av: IkeaTjejen

haha, vad trevligt att man får stå med, nu blev man ju lite stolt :) Glömde ju säga i all hastighet, grattis och lycka till med bröloppet :)

Sköt om dig och handla oftare på Ikea ;P

2008-02-13 @ 09:24:47
Postat av: fanny

ikeatjejen: hah, jag sa ju att jag skulle skriva om dig (; tack så mycket! kram!

2008-02-13 @ 11:17:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback