hemma!

kom hem nyss från mammi. hon körde hem mig eftersom jag plockade med mig några till av våra saker. riktigt skönt att jag har kvar mitt gamla "flickrum" hos henne, där har vi våra saker som vi inte fått med oss hem ännu. vissa saker ska säljas, vissa saker ska sparas och vissa ska slängas. ska ordna med det där lite i taget. mamma använder ändå inte det rummet så det är okej (: ikväll fick jag med mig våran fina kakao plansch som ska hänga i köket, hoppas vi får upp den imorgon, lånade hem slagborren, det är betongväggar i köket och det går inte att spicka upp, utan man måste borra upp sakerna. sen ska vi få upp min fina fina stora svartvita klocka också. i love it! fyndade den för 200 kr, det var sista klockan och den hade kostat runt 1500 kr sa tjejen i affären. good for me (: jag är en hejare på att fynda saker har jag lagt märket till. vårat sovrum tex. min morfar gissade att tapeterna kostade minst 600 kr rullen.. han blev ganska chockad när jag berättade att vi fyndat dom för 9 kr rullen (: och sänggaveln som vi är så himla kära i.. 3500 kr på mio och jag fyndade en 3 månaders gammal från blocket för 600 kr. kap! blocket är riktigt bra! sen fick jag även med mig våra stora vita lyktor som jag tänkte ställa på balkongen. mysigt sken på kvällarna. hoppas att det blir lite varmare nästa vecka när älsklingen min är ledig så vi kan sitta där ute på kvällen och mysa. och sist men inte minst fick jag med mig min vita klädstege som jag verkligen saknat. nu ligger kläderna jag haft under dagen i en knöl på golvet. sen lägger sig katterna där och vips så är jag en hårboll (;

mamma mötte upp mig vid bussen och så gick vi till affären och köpte godis. på vägen hem kom världens störtregn. har nog aldrig varit ute i sånt regn. helt sjukt. vi var dyblöta inpå kroppen när vi kom hem och håret droppade. vi tittade på varandra och skrattade. snyggingar ^^ som tur var fick vi sista tiden i tvättstugan och slängde in kläderna i torkmaskinen. sen gick vi upp och tittade på två dokumentärer. en av dom var om en två årig flicka som hade fyra armar och fyra ben. creepy. så drack vi te och hade det mysigt (:

ska borsta tänderna nu och lägga mig och läsa. hade tänkt att pyssla här hemma, men jag tror att jag hellre kommer i säng nu och fixar imorgon med allt. (:

en sak som är lite tråkig, men bra i längden är att vi inte ska ta lån till att renovera badrummet. nog med lån kom vi fram till idag även fast man vill få allt gjort nu nu nu. så tjänar vi fruktansvärt mycket på att bara låna till köket. egentligen skulle vi kunna spara till det också. men jag är för otålig och det tror jag alle är också. så köket blir renoverat innan vi åker till thailand iallafall och vardagsrummet såklart (: vi räknade i dag att vi kan lägga undan nästa 10 tusen varje månad tillsammans till renoveringen och ändå äta bra mat, betala räkningar, hyra. dock inte hitta på så jättemycket. men det är det kanske värt.?! för är vi så duktiga så kommer vi kunna renovera badrummet i januari nästa år. jisses vad långt tills dess. men så är det. det är dyrt att renovera badrum :/ kommer gå på runt 60 tusen. och då har vi kommit billigt undan, eftersom vi får så mycket hjälp av kompisar osv. men jag ser det positivt, nu har vi mer tid på oss att planera och verkligen välja rätt (: och det känns himla himla bra! tänker man positivit så blir allt positivt. det är väl det jag lever efter antar jag (:

nu - borsta och sen sova! god natt ♥



taget den 6/6 - 2007 på våran förlovningsdag ♥ vi sitter vid vattnet i stockholm city och äter glass och pussas.


Kommentarer
Postat av: Malin Inspiration & design

Ni har det för bra ni! Skulle vara glad om jag kunde spara tiotusen på ett år. ;D



Hoppas ni får en mysig dag! Kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback