Hjälp!

är jätte förvirrad.. ända sen vi kastrerade våran siames katt hane, så har han blivit otroligt elak mot våra andra katter.. han slår dom, hoppar på dom och är bara allmänt ja, elak! det är som om han inte ser oss när han är på det humöret, han har bara ögonen för den andra katten han ska hoppa på :s har verkligen försökt nu med allt som vetrinärena föreslår.. feliway ska tydligen vara ett prepparat som man sprutar i luften som ska lugna ner katterna som är bråkiga.. men tro mig, det hjälper inte :/ vi får passa honom jämt och alltid ha dom i olika rum.. för så fort jag släpper in våran siames så attakerar han :s mina tankar har varit att vi ska sälja siamesen.. han kom ju ändå sist.. men jag vill veta innan OM det finns nått annat man kan göra.. vi står helt handfallna :/ vi vill verkligen inte sälja honom, men att göra så att dom andra katterna aldrig kan slappna av känns ju knäppt. att avliva siamesen för att han inte uppnår våra förväntningar behöver ni inte ens tänka på, (inte för att jag tror att ni är så knäppa) ^^ men som sagt, nått är fel.. men bara för att det är nått fel, kommer ju såklart inte avliva honom. så nu vet ni det.

så.. om ni har några bra förslag.. skriv gärna dom här.. skulle verkligen uppskatta dom!

kram och ha en bra dag! ♥

image4530



Kommentarer
Postat av: ann

Även efter att en hankatt kastrerats kan det uppstå konflikter. Den kastrerade katten är inte alltid lika medveten om förändringen som andra katter i omgivningen.

- Det kan ha gått ett halvår efter att man kastrerat en hankatt men han ska ändå hävda sig när han möter andra okastrerade hanar. Först efter några smällar inser han att han sjunkit i rangordningen. Det är alltid den okastrerade hanen som vinner sådana konflikter,

Hittade det här på nån kattsida... Det lugnar nog ner sig Måns behöver bara hävda sig lite nu när han börjar bli äldre du får skälla på honom

2008-03-18 @ 13:21:50
Postat av: Caroline

Du har innekatter va?
Jag märker nämligen ganska mycket samma beteende hos min kastrerade hankatt. Han attackerar gärna sin syster. För min del tror jag det handlar om mycket överskottsenergi hos dom. Försök leka lite mer med pysen så kanske han lugnar sig.

2008-03-18 @ 17:12:11
URL: http://sweetcherryblossom.blogg.se
Postat av: Jo

Jag säger som Ann, det kan vara så att det är rangordningen som håller på att ställa in sig. Har du fertila honor, kommer han att åka på moppo snart ;) Det finns en sådan Feliway-grej som man kan sätta in i eluttaget, har ni testat den? Sen är det nog också så att han behöver lite mer gos och lek. Jag förstår att du känner dig bedrövad, det blir ju liksom små familjemedlemmar, så att lämna bort en känns ju tråkigt! Hoppas att det löser sig!! Kram

2008-03-19 @ 10:29:28
URL: http://frkp.blogspot.com
Postat av: Edvinhelena

I visited your web so many times and I do not know why I keep going back. I guess your drawing and writing are so good, they make me think about life and God. Your work is inspiring

2009-06-17 @ 08:20:45
URL: http://edvinhelena.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback