klädkammaren & badrummet

älsklingen håller på att bryta bort alla fula furu hyllor i klädkammaren, nu ska vi renovera den (; eller iallafall börja lite smått. sen när vi gör om i badrummet ska vi slå ut väggen mellan badrummet och klädkammaren och på så sätt får vi ett större badrum och ett lite mindre förråd att ha verktyg osv i. i badrummet ska vi ha mörkgrått klinkersgolv och vitt matt kakel på väggarna ca 10 * 20 cm. inbyggda spottar i taket, handdukstork på väggen, golvvärme, bygga upp en vägg och innanför där ska vi ha tvättmaskin och torktumlare. uppepå varann (: ett avlångt handfat och en stor spegel över. kommer bli så fint (:

har precis hållt älsklingen sällskap när han åt frukost. han gillade mitt grova hembakta bröd :P tur det. ska nog baka med vanligt mjöl nästa gång. det blev så tungt nu. sitter och skriver en matlista, vi ska klä på oss och åka och handla snart. det blir massa gott. tror jag ska slänga ihop en grekisk sallad ikväll. mums!

pratade med goa malin igår i telefon, alltid lika mysigt att höra hennes röst (: man blir så glad! pratade om mitt dilemma med sänglampa till den nya gaveln.. hon hade någon braig idé, skulle skicka bild sen (: sålänge får jag ha den lampan jag har på golvet nu. vi ska ses i sommar igen. då kommer hon och hennes familj hit (: mys! hon skulle komma till vårat bröllop med det kom upp ett förhinder tyvärr. men vi ses ju iallafall snart!

och vet ni?! imorgon får vi hem våran fina soffa :D mellan 09-10.. ska bli så himla skönt att få sitta i en soffa och inte på en madrass. underbart. och så ringde jag företaget med stolarna och bordet vi köpte. dom kommer och hämtar dom snart och så får jag in pengarna på kontot igen, så ska vi åka och handla nytt bord och stolar på en gång (:

ska hjälpa älsklingen nu. vi ska till tippen och slänga massa skräp och står i hallen. skönt att bli av med det!

hoppas ni får en mysig dag (: hörs vi sen. puss&kram



Kommentarer
Postat av: Marie

Receptet på brödet?

2008-05-28 @ 16:15:12
URL: http://majsanx.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback