Renovering dag 2

hej på er. jag var helt slut i går när vi kom hem så jag somnade på en gång.. med lampan tänd, vaknade vi tre och släckte den (: igår var vi ju i lägenheten och renoverade.. och här kommer lite bilder. blir finare och finare (:



jag håller på att spackla igen alla hålen i betongväggen. snyggaste mjukisbyxorna.. hihi (:



thomas spacklar dörren, där det satt fula lister innan.. och alle fotar oss (:



älsklingen fotade mig när jag och thomas hade varit inne i rummet och slipat ner allt spackel.. thomas hade med
sig en slipmaskin och efter vi var klara såg vi knappt varandra där inne, haha. mitt linne är svart från början.. och håret
brukar vara rött inte grått :P våra ögonfransar var vita :D



killarna har börjat tapetsera upp renoveringstapeten.



rolla rikligt med lim på väggen och sen upp med renoveringstapeten (: tessan kom på besök efter jobbet och hjälpte oss. medans killarna var iväg och hanlade middag så städade vi lägenheten. jag soppade hela lägenheten och moppade alla golven FEM gången och ändå var det slipdamm kvar. tessan torkade alla väggar, fönster, lister och allt annat. sen åt vi, satt i en ring på vardagsrumms golvet och myste och åt :D



såhär snygga är man när man renoverar :P glada är vi iallafall.





massa kärlek



vi hade jättekul medans killarna tapetserade :P



ena väggen är klar!



en trött älskling. men söt som bara den (:



golvet ska vi riva upp i morgon. köpte nytt fint valnötsgolv i går (:



vi har köpt världens fulaste och minsta dammsugare, hihi. kolla munstycket är nästan större än sjävla dammsugaren :D
tessan sitter och monterar ihop den här (: vi ska ha den när vi renoverar. vill inte förstöra våran vanliga.



det går frammåt med tapetseringen!



våran kompis när vi renoverar.



sen körde alle hem tessan & thomas och då målade jag taket två varv med takfärg. fick en del färg i ansiktet, hah.
målade även rören vid fönstret.. ska vira ljusslingor runt dom sen.

sen åkte vi hem och duschade och sov (: nu har älsklingen gjort frukost, ska äta och sen åka till bauhaus och köpa lite mer renoveringstapet. det räckte inte över fönstret osv. sen ska jag till naprapaten och sen ska vi på middag hos alles föräldrar och äta middag, vi ska grilla i trädgården, mys :D sen hem igen och måla en sista gång.

hoppas ni får en bra dag! pusspuss!



Kommentarer
Postat av: carin

Shit va ni jobbar på och är duktiga.. Jag vill också renovera och bestämma =p hihi. Ta hand om er:) Kram

2008-05-07 @ 13:10:52
URL: http://carinparin.blogg.se/
Postat av: Malin

Duktiga ni är!!!!! =)

2008-05-07 @ 16:26:06
Postat av: Martina

Kul att se att ni är igång med renoveringen. För 4 månader slet vi med samma grejer!

2008-05-08 @ 21:14:47
URL: http://skepparegatan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback