Morning has broken

vaknade för någon timme sen och låg kvar i sängen och myste med måns och alexander, sen tassade jag upp och tvättade ansiktet och satt mig i soffan. ska snart göra frukost och titta lite på nätet efter julklappar. jag gillar att börja i tid och när vi kommer hem från thailand den 3 dec, är det bara att sätta igång att julpynta hela lägenheten, tända första ljuset på adventsljusstaken, sitta och mysa med glögg och pepparkakor och njuta av att det faktiskt är den bästa och mysigare månaden på året. jag älskar julen! älskar december och allt som den hör till. det här är första julen som vi bor i en egen lägenhet. och det kommer bli så himla underbart! själva julafton firar vi såklart med våra familjer. får se om vi ska vara hemma hos mamma eller hos alexanders föräldrar. det visar sig! tre dagar efter att vi kommit hem ska vi gå och äta julbord på ett mysigt slott med "fanny & alexander anda" som dom så fint förklarade det (: ni som sett filmen fanny & alexander vet vad jag menar. sen ska vi gå på gröna lunds julmarknad, vi var där förra julen också, och det var sagolikt vackert. sen baka julgodis, lussebullar, pepparkakor och julskinka som vi kan ha på mackorna, det är ju så himla gott! jag hoppas verkligen att leilas jul sänds i år igen, det var verkligen mysigt att bänka sig framför förra julen och man fick så mycket inspiration! och snön får vi inte glömma. den står högt upp på önskelistan.. gud vad jag längtar till julen!! mys!

nu måste jag äta någonting! magen kurrar. hörs sen (: puss&kram.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback