my secret

ibland kan jag känna en saknad i kroppen. det är känslor i hela kroppen då. sad feelings and happy ones. det är så många människor som man tappat kontakten med under livet som passerat som man inte alls velat tappa med. igår träffade jag en person, lina. en person som fanns i mitt liv när jag var liten. min mammas kusin. sju år sen jag såg dig och igår stod du där. du grät och jag grät inombords. så många gånger som jag tänkt på dig. ibland undrar man varför jag inte bara letade upp dig? ibland undrar man. på lördag får jag träffa dig igen och du ska veta att det känns som ett liten del av ett stort hål inom mig har fyllts upp. tappade bitar i livet som ett pussel. varje gång man förlorar någon, tappar kontakten, eller bara växer ifrån varandra. det här året har jag tagit upp kontakten med människor som jag saknat så det gjort ont i själen. människor som jag måste ha i mitt liv igen. människor som jag haft i mitt hjärta och mina tankar och inte släppt taget om. ett sms om hur mycket jag saknar, hur mycket jag tänker på personen och allt har förvandlats, kanske inte alls som innan, vem kan förvänta sig det? tiden går för fort fram. människor ändras och man kanske inte alls är som man var innan. personen som saknade just mig då, kanske saknar någon helt annan nu. tänk att man kan betyda allt för någon och sen betyder någon annan allt för personen senare.. man tror att man ska hålla ihop föralltid, det är ju det som sägs då. helt plötsligt är det inte så. jag saknar! saknar att känna känslan. höra smattrandet från brasan. saknar att bygga kojor och bubbla av skratt och titta på stjärnorna. jag saknar alla kvällar, nätter och dagar. jag måste lära mig att tiden inte står stilla föralltid. och att, även fast jag vägrar inse det., även fast jag aldrig förändras så gör andra det. ibland får man acceptera och tänka på hur mycket man verkligen ska uppskatta nuet.

jag mår så mycket bättre när jag får ur mig sånt här. även fast bara vissa förstår vad jag menar, så var det skönt.



en av de få låtarna som fått mig att förstå livets mening. kärlek såklart!


Kommentarer
Postat av: L

Jag flyttar snart! Ska vi elda på balkongen? ;)

2008-11-11 @ 00:15:50
URL: http://isayno.blogg.se/
Postat av: Mysan

men gumman, vi måste LOVA varandra att alltid finnas för varandra, alrig tappa kontakten det gör vi inte ellerhur?!<3<3

2008-11-11 @ 22:11:23
URL: http://mysackan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback