myshörna!

efter thailand ska vi ta tag i vardagsrummet igen. det har stannat av litegrann pga ekonomin. det är dyrt att åka till thailand, men billigt att vara där ^^ hela resan har gått på 58000 kr, och det är en del pengar med tanke på att vi bara har en inkomst. har jag sagt förut att jag längtar tills jag börjar jobba igen..? hah (: men vi har det gött och lever. äter det vi vill och hittar på mysiga saker. vi prioriterar att kunna hitta på mysiga saker tillsammans istället för att få hemmet klart så fort som möjligt. för i slutändan är det ju det som är viktigast!  iallafall, vi saknar en mysig fåtölj i vardagsrummet som man kan krypa upp i, dra en filt över sig och läsa en tidning eller en bra bok! soffan är riktigt skön, men det är något speciellt med en fåtölj! jag har kikat runt lite överallt.. men hittar ingen snygg, stilren som är skön.. som inte kostar skjortan vill säga. när vi var på ikea för ett tag sen hittade vi en sjukt skön skinnfåtölj.. men såklart var den riktigt ful :P jag hoppas och tror att det finns en fåtölj i samma serie som våran soffa.. ska åka dit någon dag och kika. för det är ju fint om det är samma tyg på den som på soffan (: det ska finnas en läslampa, gillar den här från bolagret.. och den liknar taklampan vi ska köpa också.. undra bara om man ska köpa en svart golvlampa, eftersom vi ska ha en svart taklampa.. får se! sen vill vi ha en hylla eller något vägghängt skåp för böcker, tidningar och skivor.. ska nämligen ha en stereo och hörlurar så man kan sitta och lyssna på musik där också. en mysig hörna kommer det bli! (: filt och kuddar ska såklart också finnas. kommer bli riktigt mysigt :D sen vill jag ha en grått fårskinn. inte det från ikea utan ett riktigt som säljs på blocket från gotlands fåren. dom är så himla vackra. och mysiga att ha kalla fossingar på!





Kommentarer
Postat av: Johanna

msn?

2008-11-02 @ 22:25:14
URL: http://familjenkorb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback