thailand 20 november

hej pa er. nu blir det sa dar jobbigt utan prick pa vissa bokstaver (: hoppas att ni star ut! vi kom till hotellet vid nio deras tid, alltsa nar klockan var tre pa natten i sverige. gissa om vi var trotta efter flygresan. flyget var helt underbart! snacka ombra service. alla hade en egen tv skarm vid sitt sate och dar visade dom filmer 9 st om och om igen. bioaktuella (: tiden gick jattefort och det var skont. maten var riktigt god ocksa! sen nar vi val var framme tog det en timme med minibuss (dom kor helt galet har, vi satt pa helspann hela tiden, haha) sen nar vi kom fram var vi tvungna att vanta pa rummet i 5 timmar.. helt okej (: vi kladde pa oss badklader och gick ner till stranden och busade i vattnet i nan timme. stora vagor och det var inte sa kul (hade glasogon pa mig da sa jag sag ju ingenting tillslut :p) sen solade vi och slappade i solstolarna, gjorde pedikyr (som kostade 30 kr) fotterna blev skitlena.. dom filade och holl pa. sen fick vi fotmassage i en timme och jag somnade i mellanat. sa harligt! sen var vi sa trotta nar klockan var tio pa morgonen i sverige och fyra pa dagen har, sa vi gick upp pa varat hotellrum, duschade och bestallde upp mat pa rummet! jag at jattegod thaimat med stekta nudlar, kyckling och gronsaker och alexander at hamburgare. sen somnade vi i varandras armar efter att vi varit vakna i 25 timmar i stack. trotta!

idag vaknade vi vid halv fyra pa morgonen har, pigga som mortar, lag och laste och duschade av oss och gjorde oss iordning for frukosten som oppnade kl 06:00 jag gick och bestallde en jattegod omelett med skinka, ost, champinjoner och lok.. man star och ser pa nar dom gor den (: at massa farska frukter och gott brod! tet smakar skit har.. men vi har tagit med oss eget te :p sa vi kan fika pa rummet pa kvallarna (egen vattenkokare fanns pa rummet) sa lyxigt rum ocksa! tyvarr fick vi ett rummed tva st sangar (som inte gar att dra ihop) som ar ganska sma.. sa om tva dagar ska vi byta till ett likadant rum pa samma vaning fast med en dubbelsang! det blir alldeles for varmt att sova sadar tatt ):

vi har precis varit nere pa stranden och doppat fotterna, det ar massa hurtiga manniskor som joggar har pa stranden pa morgonen.. sa hurtiga ar inte vi.. det ar ju semester ju :p ska ner pa stranden snart igen och lagga oss och njuta av solen som blir starkare och starkare och sen gar vi och ater lunch pa ett jatte gulligt litet stalle pa stranden. man sitter med barfota fotter pa den vita stranden. underbart! sen ikvall ska vi in till stan och titta runt, ata pa en mysig restaurang och bara njuta! jag ska spana efter fina tyger. ska sy upp massa kuddfodral har. lag och planerade forfullt igar (;

ska lasa min mejl nu och sen ska vi upp pa rummet och byta om. hoppas ni har det bra dar hemma. saknar er! och helena.. far du mina sms? jag far iallafall dina! :D

ta hand om er, hors snart igen! det kostar bara 40 kr for en timmes datortid sa (: puss&kram!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej! Vad skönt ni verkar ha det! Avis! Ska försöka få min J. att åka till Thailand jag också, får se hur det går, han tycker resan är för lång... Hur gjorde ni när det gällde bokning och så? Separat flyg och hotell eller bokat med resebyrå? Var rädd om varann! Kram!

2008-11-20 @ 10:16:31
URL: http://jennybakarochlagar.blogg.se/
Postat av: Helena

Tyvärr inte fått nått än! Jag väntar :)

skrivit mail till dej nu...

2008-11-20 @ 10:32:09
Postat av: Annelie

Vart i Thailand är ni? Blir så nyfiken och avundsjuk! ;-)

2008-11-20 @ 13:09:49
URL: http://www.metrobloggen.se/smilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback