väggkalender

läste nyss i en av bloggarna jag brukar kika igenom att hon gjort en egen väggkalender! blev ju jättebra! eller hur (:

"För att få ihop både arbete, dagis, lediga dagar, tandläkarbesök och allt annat som hör vardagen till behövdes en almanacka. Ett enkelt och billigt tips är att knåpa ihop en egen! . Jag gjorde en enkel tabell i CorelDRAW, 5 x 7 rutor. Högst upp skrev jag veckodagarna centrerade över varje kolumn. Därefter printade jag ut ett antal, så att det räckte för månaderna kvar i år och för nästa år. Sedan skrev jag månad och datum för hand på varje blad. Hålade dem längst upp med en hålslag och bad maken borra två hål i väggen under köksklockan. Upphängningsmakapären tog jag från en pärm, men har för mig att de finns lösa att köpa i bokhandeln. Och så här blev det; enkelt, billigt och personligt!"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback