090420

hej på er! hoppas ni sovit gott. det har jag! låg och läste på spikmattan igår i en timme.. låter som jag plågar mig själv.. men det är så skönt! man blir helt avslappnad i kroppen och sover som ett barn! (: läste en "må-bra-bok" sluta kämpa börja leva heter den.. jättebra! just nu sitter jag och äter frukost. har insett efter två mackor att den tredje inte kommer komma ner.. och sen ligger det ett kokt ägg och blänger på mig också.. proppmätt! ägget får vänta! (;

idag är det måndag! skönt med måndag tycker jag. efter en slapp helg är det mycket att göra igen. jag blir lätt rastlös när jag inte har saker inbokade och igår i sängen skrev jag in allt i kalendern som är inbokat den här veckan och det blir en hel del (: måndagar har jag som pluggdag! jag brukar plugga engelska mellan 3 - 6 timmar. men eftersom jag pluggade lite förra veckan det som skulle pluggas nu, så är jag klar vid ett. sen åker jag och gymmar.. långsamt. vill ju inte chocka kroppen och bli förkyld igen. nee. ikväll ska jag tända ljus, sätta mig skönt i fåtöljen och lyssna på mysig musik och skriva min bokrecension! det gör jag bäst på kvällen. mysigare än att sitta såhär på dagen..! pratade med min lärare och eftersom jag fått VG+ och MVG på alla mina inlämningsuppgifter.. så om jag får MVG på slutprovet så kommer jag få det i kursen! jag kan meddela att boken "MVG i allt" har hjälpt mig riktigt mycket! jag mådde inte alls bra när jag gick i gymnasiet och har poäng kvar för att få ett slutbetyg. men jag är så jäkla glad att jag inte har ett fullt gymn. betyg. för då hade jag haft högst G i alla ämnen med tanke på min motivation då. nu har jag chansen att läsa alla ämena.. hur som helst, hade jag läst alla ämena då så hade jag fått betala 500 kr per ämne och tenta upp själv.. nu har jag chansen att läsa upp på komvum och jag är SÅ glad för det. titta bara vad det går bra! MVG, kunde aldrig tro det. helt överlycklig. så överlycklig så jag till och med tänkt på att plocka bort mina ämnen med endast G och tenta upp dom också.. fast det får jag vänta med. jag kämpar gärna nu! ett år och sen är jag klar! och om jag håller på såhär, så kommer jag få bästa betyg och gymnasiebetyget är ju någonting man har med sig hela livet. kämpa nu! och ha det underbart resten av livet. med bra betyg och vilja kan man ta sig vart som helst! jag och alex vill samma saker i livet. vi strävar mot samma mål. vi vill bo i våran egendesignade stora villa med sjöutsikt. vi vill kunna resa, vi vill kunna äta gott, äta ute i bland, hitta på saker. slippa vänta på varenda krona! att kämpa nu och plugga det känns hur rätt som helst. nästa höst söker jag in på universitetet och pluggar! ska bli så kul. och jag längtar verkligen! en sak jag är otroligt glad för är att både jag och alex slipper studielån. jag kan redan nu lägga undan tio tusen varje månad. och när alex börjar plugga kommer han plugga distans, så han kommer fortsätta jobba som han gör nu. inkomst på 33.000 kr efter skatt utan lån till studier och utgifter på 8000 kr med lån på bostad och mat, räkningar... vi har bakat in topplånet, betalat av alla onödigheter, minskat där det går att minska och det är så himla skönt. jag har räkningar på 650 kr i månaden.. varav 499 kr är till min mobil.. det kallar jag BRA (: så vi har det väldigt bra. trotts att vi båda kommer plugga nu till hösten..

phu vad långt det blev.. nu ska jag plugga vidare. hoppas ni får en mysig dag! jag ska plugga i vårat fina datorrum. första gången jag sitter här och pluggar (: har tänt ett ljus och dricker en kopp te!

puss&kram <3



Kommentarer
Postat av: Hanna

500 kr per kurs? Låter ju riktigt bra, är det bara för människor i stockholm? Skulle behöva läsa upp några betyg, speciellt eng.. fick MVG i engelska c men ej i a, b kurserna, jag och läraren gillade inte varandra, sådant kan betyda en hel del när man pluggar haha, ha det så fiiint!

2009-04-20 @ 11:05:53
URL: http://greenrealm.blogg.se/
Postat av: Petra

Hej!



Fanny, du är så bra!



Kram

2009-04-20 @ 13:23:40
Postat av: Rebecca

En av mina hemliga drömmar är att läsa lite på komvux. Haha. Efter några år på högskola saknar jag gymnasienivån som fan. :) Men men, jag får ju inte läsa upp mina VG, och idag spelar det ju ingen roll eftersom jag snart tar examen ändå. Lycka till på slutprovet! Det ska nog gå vägen! (Och ett VG är bra det också!) Vad har du tänkt läsa sedan? Det kanske du har nämnt, men jag läser nästan bara dina inredningsinlägg. ;)

2009-04-20 @ 14:04:08
Postat av: Erica

Det går verkligen jättefort, nästan läskigt, men det är kul! :)

2009-04-20 @ 16:11:47
URL: http://yulla.blogg.se/
Postat av: Petra

Åh, har precis sett att KappAhl kommit med en ny kollektion. Vintage stories heter den och verkar väldigt trevlig och romantisk. Pastelligt och ljuvligt. Det ska jag kolla upp.



Kram kram

2009-04-20 @ 18:19:21
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Varför skulle du inte få läsa på komvux om du hade haft ett slutbetyg? Det gör ju jag nu. Jag läser upp mina ämnen jag hade G i för att få bättre poäng. kram

2009-04-20 @ 18:56:12
URL: http://piecesofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback