levande ljus och myskväll

håller på att planera min kväll. allt är klart. som jag "måste göra" och nu ska jag planera in precis vad jag vill. så skönt! jag får hela tiden för mig massa hemska tankar om att lägga ner bloggen. varför får jag det? känns som jag inte har så mycket att skriva om. och sen blir jag så himla trött, eller ja, matt på alla tradiga kommentarer vissa lämnar.. kom med lite bra feedback om ni vill att jag ska skriva..! avundsjuka klär ingen! men som sagt, sånna kommentarer kommer inte publiceras här. dom drar ner. urk.

jaja, nog om sånt (; jag tror det blir uppkrypen i soffan med en kopp varmt te att värma händerna på. levande ljus och en filt. en bra film och mys med katterna. ska välja ut en bra film! just nu sitter jag i datarummet. trivs verkligen här inne. och det bästa av allt är att nu slipper vi skämmas för röran här inne när vi har gäster :P nu står dörren på vid gavel. vi är så duktiga på att renovera (: och bra smak har vi också ^^

dagen har verkligen varit jättemysig! vi tog med oss smörgåsar med ost och skinka, varm chocklad i en termos och åkte förbi affären och köpte varsinn pinnglass. årets första! (: sen åkte vi till sjön som ligger 5 min ifrån oss och satt oss "på vårat ställe" på en klippa där solen sken ner sådär fint, nästan gul/orange sken och vattnet glittrade av solen. så mysigt! där satt vi tätt intill och bara myste, kramades och drack våran chocklad och åt våra mackor. pratade om våra planer för framtiden och njöt! sen åkte vi runt och tittade på villor och pratade om husbygget vi ska göra om några år. är så glad att vi båda vill bygga nytt. efter alla renoveringsbilder på styleroom som folk lägger upp så blir vi avskräckta. haha. nej, nytt, fräscht och utrymme till familjen vill vi ha! och att kunna påverka planlösningen.. eller bestämma den helt själv, det är bra det (: sen åkte vi hem. myste och somnade i sängen en timme i varandras armar. vaknade med ett ryck och trodde vi försovit oss. som tur var hade vi inte det! jag lagade middag, det blev grillad kyckling med sallad och grön pesto sås. och vatten. gott! somrigt (: och älsklingen dammsög och hängde upp vajern i arbetsrummet. jag hittade ett par vita gardiner som får vara där sålänge.

ska göra en kopp te nu och tända ljus och ha myskväll! ta hand om er. puss&kram!



Kommentarer
Postat av: tessan

Tack för din fina kommentar hjärtat! :)

Vad gullig du är, vad kul att du tyckte att kort hår passar på mig! Åh, vad söt! Jo bebisen är verkligen stor nu, man känner sig verkligen som en tjockis! haha :D och värre blir det!

puss puss hjärtat <3

2009-04-02 @ 20:45:12
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: Petra

Det låter som en toppenmysig dag OCH kväll. Jag har precis gjort iordning lite tevatten så jag ska ta och fixa lite härligt varmt te till mig snart. Tänk vad lite stearinljus kan göra för själen också. Köpte en jättefin rosa ljuslykta från Indiska som ger ifrån sig ett sånt vackert sken. Man blir lugn inifrån och ut. Att vara ute i naturen är också toppen! Jag kollade i affären efter Topp hälsa idag, men den fanns inte. Annars hade jag setat med en kopp te och läst den nu, men icke. Men tränat har jag gjort och det var toppen!



Så, vad händer för Fanny i helgen?

Förresten, jättefint blev det i arbetsrummet!



Kram

2009-04-02 @ 21:36:59
Postat av: Petra

OCH...

jag skulle verkligen sakna din blogg...

2009-04-02 @ 21:38:22
Postat av: Mirry

Snygg blogg du har! Anmäl den gärna till Veckans Blogg hos oss!

2009-04-02 @ 22:15:58
URL: http://www.arntyochmirry.se
Postat av: fanny

petra: ljus är helt underbart. som du säger så blir man lugn inifrån ut! vi "missbrukar" ljus här hemma :D tur att det är så billigt med värmeljus på ikea! va konstigt att inte topp hälsa fanns i affären? det brukar den alltid göra.. kanske var en liten affär? :) vad du är söt. jag skulle sakna dina kommentarer gumman! <3 hoppas du sover gott sen. massa kramar!

2009-04-02 @ 22:58:14
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Petra

Jag sov som en sten tror jag. Men jag har skaffat mig en dålig vana. Jag brukar hamna framför tvn på kvällen och titta på Sex end the city, både på svenska och danska tv3. Då blir det sent...

Men jag vaknade vid halv tio idag. Och det är skönt. Jag ska snart ut i vårsolen tänkte jag. Det är så lyxigt med sol flera dagar i rad! ( :

Måste nog hitta mig en vårjacka om det ska fortsätta vara så varmt och fint.



Jag har sneglat mot en sån där spikmatta i ett skyltfönster här i stan några gånger nu. Vi får se om det är där sparpengarna hamnar sen. Det verkar onekligen vara värt det. Blir man inte alldeles bubblig på ryggen efteråt? ( ;





Kram Kram

2009-04-03 @ 10:45:21
Postat av: Gina

2009-04-03 @ 12:23:06
URL: http://ho
Postat av: Gina

Fanny,få bort dom där dumma tankarna omedelbums!! Du får absolut inte lägga ner din bloggg!! Fokusera på de bra ist,tänk så många de finns som älskar att läsa din blogg just för att den & du är precis som den är. Fint,vackert, ärligt,starkt & väldigt peppande för många människor. Din blogg är den enda "dagboksblogg" jag följer,där jag inte känner personen i fråga. Och det är just för att du fängslade mig från första stund.



De som skriver tråkiga kommentarer borde ist läsa ett par inlägg & ta åt sig av all positivitet & energi du utstrålar ist för att vara negativa, tråkiga & bittra.



Keep it up girl,du är grym!



Kramar & trevlig helg på er!!



psst,det blir skitsnyggt på "kontoret"!!

2009-04-03 @ 12:32:49
URL: http://hosgina.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback