hej hej hallå

sitter och väntar på att middagen ska puttra klart (: idag blir det het korvgryta. vi äter aldrig korv. men när det är wiener korvar med 79% kött.. ja, då går det bra. annars är det ju bara massa skit i korv.. blä. hur som helst. här hittar ni receptet. ska bli mums! jag är vrålhungrig!

älsklingen dammsuger och jag går igenom dagens pluggande, planerar osv. kommer sätta mig direkt när alexander åker efter middagen med pluggandet och sitta tills han kommer hem.. så fyra timmar plugg idag. då hinner jag med en hel del (: och idag är det bara måndag. att plugga på söndagarna är riktigt bra. det är bara bita i det sura äpplet.. och ja, plugga. inte världens roligaste med samhällskunskap. men man lär sig riktigt mycket. som är bra att kunna. (: man ska se det från den positiva sidan. som jag alltid försöker göra.

ikväll ska jag sy klart torkyfodralet också. jag mitt smarto hade glömt kvar själva pedalen på mammas vind, så i går när jag mätt, klippt, nålat och plockat fram maskinen så gick det inte att sy, haha.  så det var bara att åka hem till mamma efter stan och upp på vinden! men ikväll så. så slänger jag upp bilder här också. fick en kommetar, ett önskemål om mer bilder i bloggen. och det ska jag absolut försöka med (: blir ju mest bilder här hemma.. eftersom våran system kamera är ganska otymplig att ha med sig på stan. men om en månad fyller jag år.. och högst upp står en digitalkamera (: så då ska jag fota massa, även när vi är ute på äventyr.

ska duka nu, och sen sätter jag mig som sagt och pluggar! så vi hörs sen ikväll (:

ha en jättemysig kväll nu. puss&kram <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback