snart åka hem

god kväll allihopa!

just nu sitter jag hemma hos helena, hon sitter brevid mig vid en annan dator (: mysigt vi har det, har suttit och tittat i helenas gamla skolkataloger, pratat och skrattat. gud va man såg ut förut :P vi ska kolla mina skolkataloger också när vi ses hemma hos oss. synd att man inte har en scanner.. hade varit kul att lägga upp här!

vi kom hit vid sju, då åt vi jättegod middag som helena lagat. innan det fick vi en god fördrink gjord av myntablad och lime pressat ihop och sen is och sen sprite. (alltså inte sprit) haha. riktigt god. och det kändes så vuxet att få en "välkommsdrink" ja menar parmiddag och välkommsdrink, kan det bli mer vuxet (;

jag och helena satt på oss mjukisbyxor och fleecetröjor och gick ut och promenerade runt en jättemysig sjö. pratade och flåsade om vart annat. vart tog min kondis vägen..? skönt att bara gå runt och prata. pratar mycket bättre då har jag märkt (: sen gick vi in och satt oss här och har haft det mysigt hela kvällen medans killarna spelar tvspel. kul för alexander att få roa sig lite också (:

vi ska nog snart åka hem. det är ju en dag imorgon också. och jag är så slut i huvudet efter veckans pluggande. kommer sova ut ordentligt imorgon kan jag ju meddela. så skönt med helg! jag har mejlat min lärare om att jag vill dra ner på hastigheten på samhällskunskapen. jag gör inget annat än att pluggar tyvärr.. även på helgerna. och jag behöver mer tid på mig eftersom jag vill ha ett mvg så gäller det att inte bara lära sig för stunden, utan mer än så. så på måndag ska jag ringa kansliet och sänka farten. ska bli s-k-ö-n-t! mysan kommer ju på söndag också, så då får vi mer tid tillsammans! (: kommer nog dra ner till 50%, det känns rimligt,. att läsa 60 sidor om dagen varje dag i veckan, skriva en uppsats på 2000-4000 ord och ha prov varje vecka känns fööör mycket. så en uppsats varannan vecka och 30 sidor om dagen känns med humaniskt. så kan man ju ha ett liv också. kan kännas som ett enormt misslyckande, fast egentligen är det ju inte det. för jag får alla rätt på proven och mvg på alla mina inlämningar. jag som knappt fick G när jag gick i skolan förut.. jag ska bara vara nöjd :P

ska umgås med helena lite nu innan vi åker hem. hoppas ni haft en gosig fredag! (: imorgon är det lördag redan. helgen går fort. så njuuut nu! det ska jag! (:

när vi kommer hem ska vi bädda rent i sängen, rev av sängkläderna i dag innan vi åkte, skönt att få somna i en nybäddad säng - det ser jag fram emot (:

sov så gott! puss&kram!



jag & helena <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback