julgodisbak

kvällen som jag längtat efter flera dagar nu! ja kanske hela december månaden? jag älskar julgodis! och jag älskar att pyssla och fixa. hemmafrun nr ett som jag kallas för! men det är ju så himla himla mysigt att fixa och pyssla hemma. hemmet är min borg trots allt! så ikväll är det myskväll hos mamma som står på schemat. vi ska koka knäck, chockladkola och fika med glögg och pepparkakor. och lucibullar såklart (;

ska strax hoppa in i duschen och duscha av mig lite bacilusker. jag börjar må lite bättre. vilar mycket, dricker mycket ingefärate (riven färsk ingefära med hett vatten) och mycket vatten. det gör susen. jag bara vägrar vara sjuk på julafton! nej. det är nog den mysigaste dagen på hela året. (: och såklart alla dagar när man få vara nära den man älskar <3

jag har köpt klart alla julklappar. ska köpa en sak till till mysan. ska nämligen träffa henne i mellandagarna. hur mysigt som helst! jag behöver få en mykram. ingen annan kan ge en sån kram. behöver henne och jag vill köpa den där fina saken jag såg på indiska. tänker på henne när jag ser den (: lillagumman <3 saknar dig så mycket!

hur som helst. ska börja slå in imorgon tänkte jag. jag ska till huddinge vid 16 och göra ett matteprov och se vilken grupp jag ska hamna i. ska ju sätta igång med skolan igen efter jullovet. och det ser jag verkligen fram emot. sitta i klassrum och anteckna, räkna och lyssna.! jag älskar att lära mig saker. och göra saker. som känns bra och viktiga! nu kommer jag säkerligen aldrig jobba med någonting inom matematik (; men det är ett måste för mitt gymnasiebetyg! heja! peppad efter mycket ledigheter!

julbordet här hemma igår var jättemysigt! även fast jag kände mig hängig och så. men vi öppnade julklappar, min mormor fick ett jättegott (enligt henne, jag dricker inte kaffe) från kahls te och kaffehandel. och ett par tjocka raggsockor med mimmi på. ni vet musses flickvän (; har kallat min mormor för mimmi sen jag var liten så tänkte på henne när jag såg dom (: vi hade sagt inga julklappar. men jag ville så gärna <3 hon blev glad (:

ska ta och fixa mig nu. vi hörs lite senare.! jag kan blogga från mobilen också (: gratis att vara ute och surfa. så jag slänger iväg ett inlägg hos mamma!

ha en jättemysig dag nu! ta hand om er. pusspuss!





Kommentarer
Postat av: Anonym

åh gumman jag saknar dig också så himla mycket! du är mitt allt, älskar dig så mycket att det inte ens finns tillräckligt med ord<3

2009-12-21 @ 15:05:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback