skönhetssömn!

nu ska jag borsta tänderna och dyka ner i sängen! läsa lite topp hälsa och lite family living (den kom idag) varför ska mina favorit tidningar komma samtidigt för? då stressar jag ju bara igenom dom, för att få börja läsa nästa! vilka problem va (;

jag och mamma har haft en jättemysig kväll. jag har läst högt ur en "må bra bok" och hon lärde sig massa nyttigt! jag har bara "må bra böcker" hemma. jag mår bäst av att läsa sånt! (: och man får massa tips osv.

har beställt tre böcker idag: Sluta kämpa - börja leva! : var sann mot dig själv och lev livet fullt ut, Finn din inre styrka och sen ännu en GI bok (:

lite som man får hjälp med från boken "finn din inre styrka":

Det man tänker på får man mer av! Inre framgång innebär till exempel:

- att känna tillfredsställelse och tacksamhet över livet
- att leva i nuet - att skapa sin verklighet och leva sin dröm
- att låta andra människor vara fria och inte döma dem
- att bara jämföra sig med sig själv och förändras utifrån sina egna förutsättningar
- att ha gott samvete eftersom du gör så gott du kan
- att vara sin egen bästa vän - att göra saker som gör dig glad och avsätta tid för det som är viktigt
- att tänka positiva tankar innan du somnar och när du vaknar på morgonen

sen tittade vi på en skräckis.. riktigt läbbig.. och jag ryckte till var och varannan sekund.. efteråt förstår man inte varför man tittade på det :S usch! den hette iallafall "the strangers" med liv tyler..

nu är klockan över tolv och jag ska hoppa i säng (: juste.. jag har fått ett uppdrag av mamma. ska skriva en matlista åt henne med frukostar, mellanmål, lunch och middag (GI såklart) och ge till henne. kul ska det bli. jag gillar ju som sagt att få andra att må bra och få dom komma igång!

nu - sova! vi hörs imorgon! puss&kram!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej Fanny!

Hoppas allt är bra?!

Sluta kämpa - Börja leva, är en jätte bra bok :) Så där har du gjort ett bra köp :)

Kram Jenny

2009-02-13 @ 00:30:40
URL: http://jennylito.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback