framtid

jag är nästan helt säker på vad det är för utbildning och jobb jag ska satsa på. efter många år och olika beslut som kanske inte känts helt rätt sen, känns det faktiskt riktigt riktigt bra nu! plus att man tjänar mycket pengar. pengar är inte allt såklart. men det är ändå ett jobb, och jobba gör man för att dra in stålar. jag jobbar och har hellre mer pengar och kan hitta på roliga saker med familjen än att jobba och aldrig ha råd med någonting. ett jobb ska vara roligt, men roligt för mig kan man göra på fritiden, som en hobby! jag älskar att laga mat, men jag skulle aldrig i hela mitt liv jobba som kock för det är för stressigt! laga mat kan jag göra hemma och ha som ett av mina största intressen. på mitt jobb vill jag tjäna stålar ;D och det är riktigt bra att jag hittat ett jobb som jag kan trivas med och som jag framför allt är riktigt duktig på! kul va (:

här är lite som ingår i jobbet:

  • Psykologsamtal (ev. psykometri) som underlag för övergripande bedömning
  • Resursinventering och individuell handlingsplan
  • Identifikation av rådande och kommande arbetskraftbehov
  • Talangutveckling och rehabilitering
  • Personlig förändring och utvecklingskapacitet
  • Matchning mot företagens och produktivitetens villkor, förutsättningar och effektivitetskrav
  • Inventering av praktikmöjligheter och andra jobbsökande aktiviteter
  • Genomgång av anställning kontra entreprenörskapets möjligheter
  • Karriärplanering och hur man skapar kontakter med arbetsgivare
  • Arbetsprövning och arbetsplatsstöd
  • Kognitiva strategier, träning och nycklar
  • Hantering av stress och affekter
  • Uppföljande handledning och stödsamtal
  • Utvärdering och återkoppling
  • Ge dig stöd för att identifiera och uppnå dina mål.
  • Hålla fokus mot målet och frigör dina potentialer
  • Uppmuntra dig att lära, mer än att lära dig
  • Ge feedback på dina hanlingar
  • Påverka dig att upprätthålla förändrat beteende
  • Hjälper dig med personlig utveckling
  • Uppmuntrar och inspirerar till att utvecka dig

  • låter inte det perfekt, så säg (: kan ni gissa vad det är jag ska utbilda mig till?

    pussis!



    Kommentarer
    Postat av: Caroline

    Låter som någon form av livscoach. Har jag rätt?

    2009-01-26 @ 23:05:24
    URL: http://carro.blogg.se/
    Postat av: Ia Darling

    Jag gissar på personlig coach :)

    2009-01-26 @ 23:06:37
    URL: http://iadarling.blogg.se/
    Postat av: Surya

    vad roligt att du har hittat ngt som känns rätt!!! Coach låter det som?! Isåfall, jag har även jag varit inne på det, men fick inte alls den uppfattningen om att det är mycket pengar i den branschen. Har jag missat något?

    2009-01-27 @ 12:01:39
    URL: http://www.poppelena.blogspot.com
    Postat av: Sarah

    personlig coach. jag googlade. kul att du hittat något du tror att du kan trivas med! hur ser utbildningen ut? måste man starta eget eller finns det möjlighet till anställning?

    2009-01-27 @ 12:45:00
    Postat av: fanny

    sarah: det är lite luddigt, därför går jag på samtal med studievägledaren :) så jag kan bena ut allt. att starta eget är lite som att spela på lotto. antingen går det riktigt bra, eller inte. man kan få anställning :) det finns coach jobb på nästan alla företag! men som sagt, jag berättar med i bloggen sen när jag förstår bättre själv. kram!

    2009-01-27 @ 13:09:06
    URL: http://pinkpills.blogg.se/

    Kommentera inlägget här:

    Namn:
    Kom ihåg mig?

    E-postadress: (publiceras ej)

    URL/Bloggadress:

    Kommentar:

    Trackback