siffror

slutade lite tidigare än planerat idag och försäkringskassan var stägd.. så jag tog bussen hem och älsklingen hämtade upp mig vid busshållsplatsen. sen åkte vi till farsta och hämtade ut p-piller på apoteket och växlade pengar. har inte kommit iväg till banken förens nu, så det var skönt att få det fixat (: dom pengarna ska bla. gå till tapetsering, så vi ska åka och titta någon dag.. kanske på torsdag? vi får se. går allt som det ska, så kan jag lägga undan trettontusen varje månad. inkomst på femtontusen efter skatt. och då kommer jag ha sparat ihop sjuttioåttatusen tills i juli då vi ska renovera köket. det hade varit helt underbart! så nu håller jag tummarna att allt blir som vi hoppas på! yepp. sen tar vi hit mäklaren och värderar upp lägenheten. en likadan lägenhet som jag hittade på hemnet i samma hus fast orenoverad låg ute för 1,1 miljoner. om vi renoverade våran lägenhet tipp topp skulle vi nog kunna sälja den för 1,4 miljoner (mäklarens gissning).. vilket betyder att vi har våran insats till huset som vi vill bygga sen. vi har tänkt att lägga sisådär 5-6 miljoner med tomt. och då räcker det. 10% ska man ha.. 600.000 kr alltså som insats.. och vi har sju år på oss innan vi fyller trettio och ska bo i hus. shit, vi planerar för sju år frammåt. vi tar beslut som formar framtiden.. om SJU år. men det känns bra, det känns tryggt! det här är vårat mål.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback