Lucifer.

varför ska allting hända på samma gång? alex sa att det var för att det ska hända någoting bra sen. och det hoppas jag verkligen. för nu är mina tårar nästan slut. igår lyckades våran ena katt ta sig ut på balkongen och ramlade ner när våran granne öppnade sitt fönster för att han blev så rädd. hon var nere och sprang efter honom och försökte fånga in honom (alltså har han inte brutit någonting) hon fick inte tag i honom, för han sprang bara iväg.. vi var ute i flera timmar i går och även i natt vid tre och letade, ropade, lockade och lös med ficklampa. har ställt ut mat och hoppas på att han kommer upptäcka den så vi kan få in honom. den här katten är inte rädd för någonting som min mormor sa. och allt jag vill är att han ska må bra. och komma hem. saknar honom så himla mycket. har lagt upp en annons på blocket och snart ska jag sätta mig och ringa runt till djursjukhus i närheten och kolla om dom fått i en skadad katt. vi har pratat med grannar, sprungit i trappuppgångar, letat under hus. i villaområdet. men ingen lucifer. vart är du?! ): så idag ska jag ringa djursjukhusen, anmäla honom bortsprungen hos polisen och sätta upp lappar med foto på honom minst tre km bort. har läst på massa forum att katter som försvinner kan ta sig väldigt långt bort. jag hoppas bara ingen tyckte han var fin och har tagit hem honom... usch. KOM HEM!

jag kommer ta en liten bloggpaus. bara några dagar. känner att det blir för mycket. som ni kanske förstår. kommer leta, leta, leta och jag ger inte upp förens jag har honom i min famn igen. älskade katt. så. om några dagar hörs vi igen. ikväll kommer helena. och jag hoppas hon står ut med en halvrolig fanny. men det vet jag. <3

ha det så bra nu så hörs vi om några dagar. puss&kram.





Kommentarer
Postat av: Johanna

Men gumman! Fy vad hemskt! Om jag kunde, skulle jag hjälpa till att leta! Min katt var borta ungefär 2 veckor förut en gång...jag grät sönder mig själv, tack och lov var han tillbaka sen! Jag hoppas att lucifer kommer till rätta idag! Tänker på dig!!! <3<3

2009-07-31 @ 11:01:17
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Nej, vad hemskt! Skulle bli helt förtvivlad om min hund försvann. Skänker er tankekraft! Lucifer kommer tillbaka!

2009-07-31 @ 11:15:21
Postat av: Pyrah

Åhnej! Vad hemskt! :/ Hoppas ni kan få tag på honom. Katter som ramlar ner från balkong brukar bli skärrade och gömma sig någonstans. Hoppas det löser sig tills det bästa, är säker på att Lucifer saknar sin matte och vill komma hem! Kramar <3

2009-07-31 @ 12:15:08
Postat av: Rebecca

Hej Fanny! Vad fruktansvärt! Vilken våning föll Lucifer från? Även om han inte verkar ha några yttre skador så finns ju risken för inre, tyvärr. Ta honom till veterinär i vilket fall som helst. (Jag menar inget illa mot er, absolut inte, men har sett folk som tyckte att katten verkade okej och därför struntat i det. Det tror jag verkligen inte att ni gör, men andra läser ju kanske också här!)



Innekatter som smiter ut brukar faktiskt inte gå så långt. De blir rädda och gömmer sig. Men sedan finns det ju givetvis undantag. Hoppas att han sitter någonstans i närheten! Att leta på natten med ficklampa är jättebra, alla vet ju hur kattögon lyser i mörker. Dessutom är det lugnare på natten och han kanske vågar sig fram. Äter han torrfoder kan ni ta med lite ut och skramla med.



Har du något katthem i närheten så kanske du kan vända dig till dem och eventuellt låna en kattfälla.



Eftersom Lucifer är en raskatt (visst är det en vacker Exotic?) så kommer nog den som hittar honom förstå att han är bortsprungen. Så det är jättebra att ni anmäler honom försvunnen hos polisen! Det är ju tyvärr lite värre med huskatter eftersom de ofta får springa vind för våg och att det finns så många hemlösa. Är han dessutom chipmärkt eller tatuerad så är det lätt för er att bevisa ert ägarskap om någon skulle ha "tagit" honom.



Hade jag bott i närheten hade jag hjälpt dig att leta. :( Kan bara ana hur du känner dig. Det är min största mardröm att någon av våra katter skulle smita ut. På kattforum.se kan du bli medlem och lägga in en post om honom med bild. Jag kollade igenom lite, men kunde inte se något om en upphittad blå exotic. :(



Detta blev nog lite långt och svamligt. Ligger hemma med feber och hosta, så du får ursäkta. :) Jag håller tummarna för att ni redan har hittat kisen eller att han kommer fram snart!

2009-07-31 @ 12:50:42
Postat av: Ullis

Hej Fanny! Jag lider verkligen med dig :( När vår katt råkat hoppa ut genom fönstret så har vi hittat henne precis nedanför vårt hus i buskarna, jag tror att innekatter ofta håller sig så nära hemmet som möjligt tills man hittar dom. Lycka till, hoppas verkligen du hittar din katt!

2009-07-31 @ 14:10:19
Postat av: Emma 2 barnsmamma & STOLT

Men gumman da. Klart du ska ta en liten pause från detta. De förstår vi alla.! Jag vet hur de känns vännen. För 1mån sedan så hade tydligen våran katt Leah gått över till grannen fast vi hade stängt (trodde vi men hon hade ialf lyckats på något sätt) och grannen hade knackat på hos oss på balkongen men sedan släppt ut henne då vi inte ännu va uppe (dåligt hon borde ha fattat att hon kom från oss) men som tur va satt hon rädd och inne vid väggen mellan våning 5-6 där Patric hittade henne. Då hade hon varit borta heeela natten. Men de visste inte vi. Men ja var verkligen orolig. Så jag försår verkligen din oro gumman. Man gör ju verkligen allt. Men ja tror han är smart och vet vart han bor fast han inte kommer upp. Då stannar han väl runt eran lgh. De är vad jag hoppas på ialf



Ta hadn om er nu... Håller tumar o tår för att söööta Lucifer ska komma HEM NU!!!



Puss o Kram Emma

2009-07-31 @ 14:58:17
URL: http://mammatilltwo.blogg.se/
Postat av: Jennica - Pieces of Jen

Fy farao, min värsta mardröm! Det var tur jag läste detta när ni redan hittat honom för jag är så jäkla känslig när det gäller djur! Skönt att han är hemma iaf! Kram

2009-07-31 @ 23:04:04
URL: http://piecesofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback