mysdag på landet

hej vänner! hoppas ni haft en riktigt bra dag! och njutit!

jag och alexander åkte till landet idag utanför norrtälje och har haft det riktigt mysigt! solen sken om vart annat och det var lagom varmt!

vi stannade på en liten landsgrill längs vägen och åt varsinn hamburgare ute i solen. och konstaterade att det krävs så lite för att ha det riktigt mysig och må bra. vi trivs så himla bra tillsammans. skulle kunna sitta på en öde ö med honom lääänge.

när vi kom ut så satte jag mig på verandan med min egengjorda receptbok. jag sparar alla tidningar vi får från coop för att vi är medlemmar där och i dom finns det massa goda recept. så det blir en del inklistrat (: mysigt att pyssla. satt säkert i en timme och klippte, klistrade och ritade. riktigt rogivande att pyssla (: sen satte jag på mig gummistövlar och vattnade rabatterna och blommorna. ska bli kul att ha en liten trädgård sen när vi flyttar till hus. då ska jag ha massa jordgubbar, hallon och sånt, så man kan göra goda pajer, saft och sylt (:

efter det gick vi in och vilade lite. tände grillen och sen grillade jag köttet som jag marinerade innan, blev jättegott. blandade oliv olja från gateaus café, flingsalt, svartpeppar, soja och grillkrydda. och ja, det var riktigt gott! (: till det åt vi sallad och potatissallad. muma! köpte med oss lite smågodis som vi åt också. gott gott.

efter maten somnade jag på soffan i en timme medans min duktiga älskling diskade och städade undan i köket efter middagen. sen gick jag upp och vi gick hand i hand i mjukiskläder och gummistövlar ner till båten. det var så himla vackert. solnegdång, vattnet var helt stilla och det var ett rosa aktigt sken i luften. åh så fint! vi tog en tur med motorbåten och åkte och tittade på alla små söta sommarstugor och myste. riktigt mysigt att åka båt sådär på kvällen. helt tyst och fridfullt. underbart! sen gick vi upp till vårt hus och jag satt mig och pysslade vidare med receptboken och när det började skymma ute så kom älsklingen ut med massa tända ljus. så söt! där satt vi och pysslade och kramades och hade det bra.

sen vid tio började vi packa ihop och åkte hem. tog en timme ca. satt och lyssnade på vinyl och sjöng för fulla muggar. (: satt och pratade om utbildningar osv. mysigt att planera lite! när vi kom hem bäddade vi rent i sängen och jag har precis ätit en macka. älsklingen ligger i sängen och jag ska bara borsta tänderna och tvätta ansiktet och sen kryper jag ner också. ska bli riktigt skönt att sova! trött ikväll. (:

imorgon sover vi tills vi vaknar och sen ska jag skriva recept och klippa alle. han tycker det är skönt (läs billigt..!) att ha sin egen frisör hemma (; och jag tycker det är riktigt roligt att klippa. så. har ärft min klipptalang av mamma (; sen vid 15:30 har vi båda helkroppmassage-tid i en timme på gilda. ska bli så himla skönt. båda är stela i ryggen. sen åker vi och handlar mat på coop efter det och sen hem, packa upp allt, laga mat och bara mysa på kvällen med mitt hjärta <3 mysigt!

nej, nu ska jag ta och komma i säng (: sov så gott allihopa! puss&kram.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback