mysdag

hej på er! (: hoppas ni sovit gott. jag och alexander vaknade vid tio tiden, sen låg vi kvar och kramades och lyssnade på regnet som smattrade mot rutan. riktigt mysigt! älsklingen gick upp och gjorde frukost till oss med tända ljus och där har vi suttit fram tills nu. lugn start på dagen alltså (:

jag är uttagen till att prova på nya produkter och just nu håller jag på att prova att lyssna på massa ljudböcker på en sida som heter storytel. riktigt bra faktikst.. och jag som är dyslektiker är mer än tacksam. så svårt för mig ibland att läsa utan att alla ord hoppar omkring.. så det här är perfekt för mig. just nu håller jag på att "läsa" andra twilight boken "new moon" har bara lyssnat i en timme, men ska fortsätta snart (: tänkte krypa upp i soffan med en kopp te och lyssna.

idag kommer vi bara att ta det lugnt. jag får inte anstränga mig fysiskt så gymmet blev avbokat idag.. tyvärr. men jag vill inte att det ska börja blöda mer igen (tanden som jag drog ut igår) vi stannade hemma igår också. jag var slut i kroppen och vi valde att skippa bion. får ta den nästa gång älsklingen är ledig <3 så vi åt en mysig middag tillsammans, tomatsoppa med jättegott vitlöksbröd som alexander kryddat så gott. sen bakade jag bröd och så värme vi på ostkaka i ugnen och vispade grädde och åt med sylt, drack te och tände massa ljus. så tittade vi på "game plan" jättegullig film och både jag och hjärtat blev blödiga ^^

idag ska vi bara småfixa lite här hemma med saker som inte är klara.. ska skriva en lista. så man får det gjort, sen ska vi titta på film, göra ansiktsmasker och bara mysa. äta en god middag och umgås. sen åker ju älsklingen till jobbet senare och ev. kommer min mamma hit. får se (: hade varit mysigt! annars ska jag lyssna på boken new moon och mysa runt i mjukiskläder. en perfekt dag inne. älskar när det regnar :D





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback