saturday going sunday

hej darlings (: hoppas ni haft en bra lördag. regning här i storstaden, men det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder.. typ. och jag hade inte så bra kläder (; men vi hade minsann ett paraply som jag och my delade på när vi sprang mellan butikerna i stan idag. jag kom hem med en svart klänning med vita prickar och röda detaljer från beyond retro en riktig fannyklänning och jag älskar att ha lite udda kläder som inte alla andra kutar runt i. sånt är tråk! sen köpte jag 4 limegröna munblåsta dricksglas från indiska som jag verkligen velat ha länge så nu köpte jag dom. kommer bli så fint att duka med dom (: kostade 25 kr st, så jag förstår inte varför jag inte köpt dom innan.. glad att jag har dom nu iallafall.

vi har varit på middag hos min moster ikväll. jättemysigt verkligen. hon syr som en galning och jag har lånat hem massa mönster på bebiskläder, så nu är det bara maskinen som ska hem också. sen så! sen ska jag börja sy kläder! (: så himla roligt och jag längtar! det finns så otroligt häftiga tyger. kommer lägga upp här i bloggen sen när jag sytt lite. så ni får se. vi åt middag och fikade, jag satt i soffan nästan i knät på my (jag behöver massa närhet, haha) och läste psykologi, jag är en nörd, men jag vill verkligen verkligen få bra betyg på den här kursen och den är svårare än vad jag trodde innan. man måste ju använda dom små grå, haha :D så det är bara att läsa. ni kan ju tänka er när jag har dyslexi.. efter ett tag börjar orden hoppa omkring och jag läser samma rad om och om och om och om igen utan att ens förstå vad det är jag läser. så det blir lite extra kämpigt, men fan den som ger sig (;

jag och mysan (eller jag min slarver) glömde hemmanycklarna, så mamma och mormor fick sitta och köra oss till älsklingens jobb, där mötte han upp oss och jag hoppade ur bilen och studsade fram (bokstavligt talat med jämfotahopp) mot honom och hoppade in i hans famn, gud vad jag saknat honom och saknar honom nu hela tiden. vi pussades och kramades och ville inte släppa taget. det var så mysigt att få vara nära i några minuter. min kärek <3 bästa bästa älskade alexander <3 sen när jag kom in i mammas bil igen så sa dom att jag måste ha "glömt" nycklarna med flit bara för att jag skulle få träffa honom. haha. lite så kanske det var i det undermedvetna (; mysigt var det hur som helst (:

vi ska fika lite jag och mysan. vi har tänt massa ljus och bara massa mysbelysning. kvällarna är så himla mysiga. älskar dom! så vi ska mysa, dricka te och bara umgås. sen ska vi nog komma isäng. imorgon ska jag skriva prov och sen ska vi mysa på kvällen med filmkväll! söndag = vilodag ju (:

nej nu ska jag tvätta av mitt smink och hoppa i min mysiga pyjamas från organic cotton i ljusgrått och äta någon macka och dricka en kopp te. jag har föresten slösat lite pengar. men jag fastnade så otroligt mycket för ett par muggar som är svensk designade. det är camilla engdal som designar och gör dom. men jag har speciall beställt två muggar i st 12*12 cm, alltså lite större än dom hon vanligtvis säljer. älskar dom! så om två veckor kommer dom hem till oss (: 200 kr st fick jag betala. här nere är det en bild på dom (: älskar den svarta pricken..

puss&kram!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback