så att ni slipper undra.

jag har fått många frågor om varför jag mått dåligt.. jag har skrivit inlägg om det förut. men det är väl många som missat det.. och eftersom jag inte har någonting att skämmas för (det var inte mitt fel, utan den vuxnes som inte hade något vett i skallen..) så har jag valt att berätta här varför jag mått dåligt och varför jag varit sjukskriven osv. jag är som sagt fortfarande sjukskriven, men är påväg tillbaka. nu ser jag inga hinder för att ta mig dit jag vill. för det är jag som väljer att sätta mina egna gränser. tror man på sig själv, kan man ta sig hur långt som helst!

ni som kommenterar och tycker det är uselt av mig att vara sjukskriven (ja, för det händer faktiskt, men jag väljer att ta bort dom kommentarerna, dom gör ingen glad) ni ser en glad tjej, med en positiv inställning till livet och det är precis det jag är! inga lögner i bloggen alltså.. om mitt glädjande och positiva liv. nej då. allt är på riktigt! jag har valt att skapa vardagsglädje och välja att må bra istället för att gräva ner mig i mina problem. och det har resulterat i att det alltid är det jag väljer - den positiva vägen. jag har varit med om skitjobbiga saker, det har resulterat både i det ena och det andra. ångest, överdoser, självdestruktivitet, psykologer sen jag var 13 år och massa utredningar. det har tagit en jäkla tid, och nu är jag framme. jag har en liten bit kvar. men det gör ingenting. det gör ingenting att jag inte klarar av att jobba heltid eller plugga på heltid ännu. ingenting alls. allt tar sin tid. det som gör mig så fruktansvärt glad är att jag faktsikt lever idag, mår bra, har ett underbart äktenskap med en underbar person. jag är glad varje dag (jag har ju mina dåliga dagar med) men i det stora hela är jag GLAD och jag är lycklig och jag skrattar!

jag har valt att välja livet. fullt ut. att leva det. jag har varit med om jobbiga händelser som folk kan bli illamående av. men jag har valt. ingen ska få ta mitt liv ifrån mig. och det är jag stolt över. jag väljer att leva och jag lever mitt liv - här och nu!

så varför mår jag då dåligt? gå in och läs kommentarer under inägget under.

nu ska jag sätta mig i soffan, dricka varm chocklad i min favoritmugg, äta ostmackor och titta på en mysig film. ha en jättemysig kväll fina ni. ta hand om er <3



Kommentarer
Postat av: K

Fanny!

Jag måste bara få göra en jämförelse som kanske låter helknäpp, men den gör jag för att du ska få känna hur fantastiskt bra du har det nu, jämfört med min vän. Jag berättar kort. Min vän blev sexuellt utnyttjad som barn av sin farbror. När hon va runt 20 fick hon en massa minnesbilder och började minnas detta. mannen fick sitt straff. men hon är långt ifrån frisk idag. Ligger ständigt på psyket, börjat med droger och livet ser inte ljust ut. Du ska veta att du kommit långt. Önskar att du var min vän, för du verkar så stark! Må gott. kärlek

2009-03-11 @ 22:00:07
Postat av: fanny

K: jag blir otroligt ledsen när jag läser det här. för ingen ska behöva vara med om sånna här saker. det är hemskt! det förstör en inuti. jag vet inte hur jag lyckades.. helt ärligt, tror bara det var en slags inre röst och en väldigt envis liten tjej. jag har umgåtts med dåliga gäng som knarkade sig sönder och samman, har varit i fel kretsar osv. hamnade fel helt enkelt. en av killarna jag umgick med går på samma ställe där jag går hos min psykolog och han är verkligen sönderknarkad. det är SÅ hemskt att se. tänk om jag var där?!?! jag är otroligt glad för att jag valde att ta en annan väg i livet. jag kan vara din vän, självklart. vad fint sagt av dig. jag blev jätteglad. <3

2009-03-11 @ 22:19:02
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hjärtat, jag läste! Och fy, fy vad otroligt hemskt! Men hjälp vilken stark person du är, det är inte alla som skulle klarat att ta sig upp från en sån grej. Men du har lyckats, och samtidigt vill du alla människor väl, du månar om din omvärld - vilket gör dig till en ännu starkare människa! Vet inte vad mer jag kan skriva, jag beundrar dig otroligt mycket, och jag är riktigt glad att du tagit dig upp ur det, och finns här idag! Och att jag hittat hit och fått "bloggbekanta mig" med en så underbar person! <3



Puss fina du <3

2009-03-11 @ 22:21:10
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johanna

åh men gud, verkligen detsamma till dig, och vet du hur glad jag blev nu? det skulle vara jättejättefint, verkligen <3 jag kan visa dig lite av örebro, har du varit här någon gång?



puss vännen <3

2009-03-11 @ 22:31:53
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Johanna

alltså, åh! det skulle vara jättemysigt, verkligen! ;* de här två helgerna som kommer härnäst är jag busy, men även du är ju upptagen denna helg, hihi :D men därefter har jag för mig att jag inte gör något (jag måste skaffa en kalender, har så sjukt dålig koll!)

gud vad fint! <3 jag kan dock tänkas vara ganska blyg - men, det har blivit sjukt mycket bättre med åren, så det är nog inte så farligt <3



PUSS <3

2009-03-11 @ 22:39:42
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Caroline

Jag har läst om din tidigare historia förut och blir så ledsen i själen av att veta att det finns så fina människor som du som har behövt uppleva sådant. Däremot kan man tydligt se att du har tagit all tragik och vänt det till något positivt. Dina erfarenheter har gjort dig till en superstark människa. Hoppas bara innerligt att din far fick sitt straff.

2009-03-11 @ 22:52:01
URL: http://carro.blogg.se/
Postat av: K

Ja de är verkligen sorgligt hur hon har det. tror inte hon har många år kvar att leva. tur att du ser vilka gåva livet är, och att du lever det fullt ut!



du är verkligen en glad tjej och säkert en mycket god vän =) synd bara att man bor i umeå, hehe!!!

2009-03-11 @ 23:03:16
Postat av: anneli

Du är en otroligt stark människa. En riktig inspirationskälla.

2009-03-13 @ 02:41:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback