vad kostade det..?

har fått mejl om vad vårat bröllop gick lös på och jag har fått pikar innan om att jag berättar om vad saker och ting kostar, men jag gör det för att ni frågar, och sen när ni frågar är det alltid någon som klagar! ni får ju bestämma er people, haha (;

hur som haver.. priserna från bröllopet.. i stora drag.. jag har en lista på datorn (; så jag har inte allting i huvudet.

min brudklänning - 14.000 kr
underkjolen - 800 kr
mina skor, väska & associarer - runt 400 kr (lånade tiaran)
alexanders kavaj med väst mm - 5.500 kr
alexanders skor - 1000 kr
min brudbukett - 1000 kr
mina underkläder - 500 kr
alexanders underkläder - 200 kr
min brudfrisyr - 1200 kr
min vigselring - 9000 kr
hårförlängning - 600 kr (köpte klipps)
förlängning av naglar - 500 kr
smink + produkter till ansiktet - 2000 kr (jag köpte eget dyrare smink)
swarovski smycken - 8600 kr (släktföretag så jag fick allt gratis) whi (:

inbjudningskorten - 2000 kr + lite mer
dekorationer till bordet - 1500 kr
presenter till gästerna - 800 kr
pris i frågetävlingen - 400 kr
trerättersmiddag + vin till 30 personer - 15.000 kr
välkommsdrink med gelehjärtan i till alla - 1800 kr
två nätters övernattning på herrgården för oss - 2000 kr
raketer vid midnatt (blev dock aldrig av pga. för varmt ute) 5.500 kr
trubbaduren - 5000 kr
discolampor och ljudanläggning - 6000 kr
bröllopstårtan - 1050 kr
fotografen - 5500 kr
extra bilder av fotografen - 3500 kr

två veckors bröllospresa till thailand på 5 stjärningt hotell - 37.000 kr
fickpengarna vi hade med oss till mat, nöjen och utflykter - 20.000 kr

summa = 137.750 kr!

så ja, här har vi det svart på vitt. galet mycket pengar. men man gifter sig ju bara en gång (; tänk att vissa tar lån för att gifta sig.. det gjorde inte vi som tur var! (: helt klart den bästa dagen i våra liv! <3



nu ska jag hoppa i säng och läsa! hoppas ni sover så gott sen. det kommer jag göra. är jättetrött! puss&kram!



Kommentarer
Postat av: kajsa

Nyfiken som jag är =) hur hade ni råd? hur länge hade ni sparat för att kunna få ett så fint bröllop? 137.750, då måste man ju typ spara över tiotusen i månaden i över ett år ;D

2009-05-16 @ 14:18:31
Postat av: Rebecca

Äsch, inte ska du skämmas för att berätta vad saker kostar! Det viktigaste är ju att ni fick ert drömbröllop och att NI tyckte att det var värt det! :) Själv vill jag bara gå till rådhuset och få det avklarat på grund av de rent juridiska aspekterna, men jag har ju också lite scenskräck och vill absolut inte stå i centrum. ;) Era bröllopsbilder är jättefina! Får man fråga vem som var fotografen?

Kram!

2009-05-16 @ 14:54:04
Postat av: fanny

kajsa: självklart ska du fråga :) annars får man ju aldrig veta! (: alexander jobbade dubbelpass under en lång period och fick ut trettiotusen efter skatt.. sen hade jag ju mina pengar också och sen fick vi bidrag av min morfar och alexanders föräldrar på 36 tusen sammanlagt :) sen fick vi 20.000 kr i bröllopspresenter av alla. som gick bla till fotografen, middagen på bröllopet och sen hade vi ett halvår på oss att spara ihop till våran bröllopsresa :D så hela året var det bara att spaaaara! kram

2009-05-16 @ 16:08:51
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: fanny

reecca: nee, klart jag inte skämms :) men det blir så tjatigt om några frågar om vad saker kostar och sen när man svarar så är det alltid någon annonym såklart ;) som kommer med trevliga kommentarer.. så! hur som helst, så hade vi en fotograf som heter hanna björkstedt, hon har fotat jättemånga modebloggar osv.. så jag hade sett många av hennes foton. och gillade henne mycket :) sen är hon också 85:a som vi är så det var lite kul. bilderna blev "lättsammare" tycker jag http://hannabjorkstedt.blogg.se/2009/february/utkast.html kan du se hennes bilder (bla på oss)

2009-05-16 @ 16:12:20
URL: http://pinkpills.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Jaaa. Alla dessa anonyma kommentarer. Man får skratta åt dem. ;)



Åh, jag gissade på att det var hon! :) Kul! Hon är riktigt duktig.

2009-05-17 @ 12:25:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback