Livet.

vad är det egentligen vi hela tiden strävar efter? och varför är vi aldrig helt nöjda med hur vi har det, just nu. här och nu? när måndagen börjar längtar man redan till helgen.. vi längtar till semestern, till den där resan, till det där badrummet vi snart ska renovera.. men nu då? njuter du av varje tugga du tuggar när du äter middag, eller tänker du på vad du ska göra när du ätit upp? och vad du ska göra när du har gjort det..? stannar du upp och andas in och ut utan att göra någonting samtidigt? tittar du på den du älskar på riktigt, eller ser du bara igenom? jag kan sitta länge och bara njuta av att jag finns, att jag har det så bra. jag har lärt mig att uppskatta det jag har. älska mer än jag trodde var möjligt. älska alla små detaljer i mitt liv, som faktikst gör så att det är just mitt liv. mår vi bättre av att kunna handla det där? kommer man bli helt nöjd med sig själv om man bara gick ner dom där kilona.. eller skulle man därefter blir missnöjd med någonting annat istället? någonting nytt att klaga på hos sig själv..vad är det vi stressar till? vad är det vi strävar efter? jag är rädd. jag är rädd, för det mamma sa till mig stämmer verkligen. livet susar förbi framför ögonen snabbare än vad man tror. gräset är verkligen inte grönare på andra sidan, även fast det ser grönare ut så kommer det se lika trist ut på den sidan sen också. försök att börja uppskatta det du har just nu. jag skriver det här som en liten påminnelse till mig själv. för just så som jag inte vill vara, är jag just nu. och jag ska stanna upp, känna efter och leva NU. leva för dagen och göra det som JAG vill. lära mig att känna efter vad jag vill göra. för ska jag vara ärlig så går det mest på autopilot. och vardagen ska verkligen inte vara en vana. det ska vara ett nytt äventyr varje dag. för som ni säkert vet, man blir aldrig lyckligare än vad man gör sig. man kommer inte bli lyckligare när badrummet är renoverat, eller när man gått ner de där extra kilona, eller kan köpa dom där kläderna. eller gått den där utbildningen. nej, det är inom dig den riktiga lyckan bor. har du inte grundlyckan i dig själv, kommer alla dom där sakerna som du trodde skulle göra dig lycklig, inte betyda någonting. gör en lista, vad är du nöjd med i ditt liv, och vad är du mindre nöjd med? är det någonting du inte är nöjd med, ta tag i det nu, för tiden går. du vet väl att du är den enda som kan ändra på saker du inte är nöjd med? och varför vänta? på vadå? ta tag i det nu! tänk på vilka människor du har i ditt liv. är det männikor som gör dig lycklig? om inte. var snäll mot dig själv och umgås bara med människor som verkligen uppskattar och älskar dig för den DU är. inte som dom hoppas på att du kan bli.

jag bara svamlar. MEN DU ÄR HUVUDROLLEN I DITT LIV. sitt inte och vänta på att du ska bli lycklig - sen. ditt liv passerar framför dina ögon JUST nu. var nöjd med gårdagen, lycklig över att du fick uppleva idag och gör skillnad redan imorgon!








Kommentarer
Postat av: Alexander

Varje dag med dig är ett nytt äventyr!

2009-10-26 @ 00:19:11
Postat av: Emma 2 barnsmamma & STOLT

ååhhh...vad SÖÖÖÖT han är...



Finns de en lika dan som han? ELler kan du KLONA honom hahahaha



Puss o Kram

2009-10-26 @ 15:59:35
URL: http://mammatilltwo.blogg.se/
Postat av: Johannas ordsamling

BRA INLÄGG!!!!! <3



http://www.youtube.com/watch?v=jNVPalNZD_I

kolla på det här filmklippet - jag tror du kommer älska det!



love you!!

2009-10-26 @ 19:22:59
URL: http://ordsamling.blogg.se/
Postat av: Petra

Väldigt väldigt kloka ord Fanny. Fina och viktiga och väl värda att sprida vidare...



kram

2009-10-26 @ 22:57:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback