fredagsmys!

visst är clementinerna så mycket godare och saftigare under vinterhalvåret? köpte hem ett helt gäng och sitter och mumsar i skrivande stund! vi ska snart titta på en film jag och baby <3 har tänt ljus och ska göra varsinn kopp te innan tänkte jag (:

blev inbokat idag tyvärr. jag mår inte helt bra och varje gång jag anstränger mig så mår jag sämre. tar jag det lugnt så är det okej. så även fast jag känner mig frisk i huvudet eller vad man säger, så säger kroppen ifrån när jag springer runt för mycket. så det var bara att gilla läget och vila idag också. amie kom förbi en stund, vi tog en luuugn promenad för jag behövde verkligen få luft och jag mår mycket bättre! var mysigt att gå där och prata och bara titta på alla vackra höstlöv och njuta av att få dra in frisk luft i lungorna. behövligt. det som vanligtvis går på 20-30 min när jag går själv tog en timme. lugn och ro!

sen åkte jag och älsklingen och handlade i farsta, blev en korg fylld av clementiner, bananer, kivi, frukost, kakor, brieost och kex och lite annat smått och gott (: ska ta någon kaka till tet, gott. när vi är sjuka tänker vi inte så mycket på det här med att inte äta onyttigt. då får man lixom unna sig lite (; men maten är still GI rakt igenom. okej lite beasås här och där i mellanåt, men man måste ju äta det man vill! äta för själen. jag äter inte GI mat för att gå ner i vikt. jag väger redan för lite för mina 170 cm.. men magen krångar (magkatarr) och GI fungerar riktigt bra! och behöver jag lite mer "onyttigt" i mellanåt. när alex kramar om mig och säger "älskling, nu sticker dina skulderblad ut sådär igen.." haha. jag går ner i vikt lätt och ja, fett måste vara med i min kost.

fick hem plaza interiör idag, har bläddrat lite men ska krypa upp i soffan sen efter middagen som blir det här, en av mina favoriträtter. riktigt gott! med en kopp te under en filt. mys! sen vid åtta blir det självklart idol och då ska vi mumsa på brieost, vanliga ostar och kex! fredagsmys! (:

ska koka te och gosa med hjärtat framför filmen! vi hörs senare! ha en jättemysig fredag nu! :D puss&kram!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback