good day!

god kväll darlings! sitter uppkryper i soffan, ska strax kolla film får se om vi orkar se hela (: dagen har varit jättebra. har varit glad, känt mig totalt harmonisk och fruktansvärt trött ^^ men det är skönt tycker jag. speciellt med mysdagar! jag är ett riktigt mystroll haha (;

började ju dagen med en brakfrukost! mums! sen blev det lite springa i centrum och kika innan jag gick hem igen. ute träffade jag på carro en gammal kompis från högstadiet, vi har under alla år trots avståndet (hon flyttade utomlands) haft kontakt, och nu är det tjejkväll inbokad snart! mysigt! (: skönt att hon flyttat tillbaka igen. man blir alltid lika glad när man springer på människor man trivs med! sen när jag kramat henne hejdå så ropade någon efter mig och så vänder jag mig om och ser helena, numera tvåbarnsmamma helena som jag umgicks med så mycket på högstadiet. hon är tre eller fyra år yngre än mig, men vi har alltid haft kul ihop! så nu är hon mammaledig och vi ska ses också! kul! (:

sen gick jag hem, satt lite vid datorn, pluggade lite matte inför provet på tisdag, tappade upp ett varmt bad med skum från body shop som luktar nöt och vanilj <3 blir så mycket skum av det, så det var mysigt att sjunka ner, låg och läste tidning och bara njöt. sen blev det hårinpackning, lermask, ansiktspeeling, läpp peeling, ögonbrynsnoppning, rakning lite här och var, scrubbning av hela kroppen med mina rosa skrubbhandskar och satsumas skrub från body shop, och sen intvålning med satsumastvålen med min rosa "boll", virade in håret i en nytvättad handduk och tokade kroppen, på med bodylotion direkt efter, tas in i huden bättre när man är lite fuktig och sen på med myskläder.

lagat middag, fläsfilé i bitar med egenpåhittat svampsås bestående av grädde, kantarellfond, soya, svart trumpetsvamp och peppar, avokado&gurksallad till och "potatisbollar" vanliga potatisarna hade sjungit på sin sista refräng ); gott blev det och en bra lördagsmiddag. bestämde mig för att avboka tjejkvällen, helena orkade inte gå ut heller, så myskväll blev det! (: och myskväll har jag verkligen haft. precis druckit en kopp te med mamma och myst med vera och lucifer. så himla synd att jag inte kan lägga upp mobilbilder här. tog fina kort (: får blir ett bildmaraton här sen (; ska till lägenheten ev. på tisdag igen! och då ska jag inte glömma min usbgrej till mobilen!
alex skickade bild på honom och måns. saknar! jag pratade med alle tidigare ikväll och måns och han satt instända i ett rum och måns ville ut, han jagar alles föräldrars ena katt så han ville väl få vila lite stackarn ): hur som helst, måns höll på att skrika och ville ut, så satt alex på högtalartelefonen och jag började prata med måns och då började han spinna och stryka sig mot telefonen. han är så himla söt! och jag saaaknar honom! men snart är köket klart och då blir det inflyttning i lägenheten igen <3

imorgon står jobb på schemat, sen åka till stan! på kvällen blir det plugga i några timmar och sen middag såklart och sånt (: måste använda hela måndagen till plugg! jag kan hela kapitlet, men vill ändå plugga extra! känns bra!

ska ta och kolla mejlen och sätta igång filmen! vi hörs imorgon (: sov så gott och dröm sött!

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback