när det är tomt, men ändå inte.

thaimiddag, tända ljus, en kopp rykande te, lenka på spotify, några avsnitt av serien bullen som gick på svt för hundra år sen, tusen tankar i huvudet, trötthet, vaniljglass med årets första jordgubbar och lite plugg. så har min kväll sett ut i stora drag! och sen har jag legat och bara varit på sängen. meditation är som balsam för själen. och man blir lite som ny. det är underbart. jag har myst, skrattat, grubblat och undrat varför livet är så enformigt. ja, jag tröttnar rejält fort på saker, måste aktiveras. jag vill lära mig mer. funderar på att läsa psykologi b kursen snart och titta på lite dokumänterer. sånt brukar få hjärnan att jobba och få känna sig nyttig. men just nu behöver jag sitta i soffan, titta in i ljuslågorna, värma händerna på min temugg och bara vara.

ikväll är en sån där kväll som jag känner mig totalt tom i huvudet, tyst och iaktagande. men samtidigt som min huvud är tomt har jag tusen tankar som snurrar. det känns som att det är sånna här kvällar, tillfällen man blir medveten om sig själv, om livet och allt som snurrar,. när man förstår allt som varit så oklart.

ska njuta av mitt te och plugga vidare. behövde väl bara en paus. va viktigt det är att lyssna på sig själv. jag behövde bara få sitta ner, och varva ner, fundera och vara. och nu känns allt mycket bättre!

sov gott sötnosar. imorgon är en ny dag! puss&godnatt.

 
 
 

egotripp häromdagen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback