strålande måndag!

stålande sol utanför, alldeles underbart! jag njuter! eller ska efter jag duschat, ätit upp min havregrynsgröt med linfrön och klätt på mig såklart. vill ju inte skrämma grannarna med en naken chock. tss! det är måndag den 19 april och det är inte vilken måndag som helst, utan jag är för första gången på 4,5 år inte längre i försäkringskassans klor! jag är inte längre tillhörande stockholms psykiatriska mottagning, och jag räknas numera som självständig och kry! jag har alltså blivit friskförklarad och är inte längre sjukskriven. jag har börjat småjobba redan och det går bra. sen ska vi se hur bra det går med ett heltidsjobb också. jag trappar upp i min egen takt. vill ju inte kuta in i väggen det första jag gör. hallå!? hah (: så idag ska det firas. kanske en sån där 5 kr glass på ikea? ja, jag vet, vi kom inte iväg i går heller. skandal. men idag ska vi. för jag är peppad och dom här hemma med, hoppas jag (ligger och sover haha)

jag är glad och lycklig. jag älskar livet och förtillfället verkar livet göra detsamma med mig. ibland undrar man ju när man hamnar i dessa svackor vad sjutton livet håller på med. men när det går framåt och uppåt. då känns det helt underbart. varför finns det inget mellanläge? hm.

låg på spikmattan i går i sängen i 2 timmar, var helt öm efteråt. jag somnade inte utan låg och kikade i tidningar, på datorn och läst bok. jag läser väldigt sällan böcker, men när jag väl gör det så blir det måbraböcker med personlig utveckling som fokus. det tycker jag är viktigt! jag tycker alla borde gå i terapi tex, man lär sig så himla mycket om sig själv. jag känner mig själv utan och innan, vet precis hur jag är i alla lägen, och hur jag ska handskas med det. sen är det ju kraften och orken som inte räcker till alltid. men veta vad jag ska göra, det vet jag ^^

idag ska vi som sagt till ikea, jag ska hoppa in i duschen strax, göra en inpackning och peela ansiktet med en lätt peeling. sen blir det smink och lite sånt kul. eller om jag struntar i det och kör slappdag! vi får se (: bra om huden får vila mycket. jag har aldrig problem med finnar och det är nog för att jag är så noggrann med ansiktet med rengöring osv osv. huden är glad, då är jag glad!

vad ska ni göra idag? jobbar ni, pluggar? hade varit kul förresten att veta vilka ni är. skriv namn, ålder, vad ni pysslar med, vad ni tycker om i bloggen, vad ni vill läsa mer av och hur ni hittade hit. (: ni "känner" ju mig, men jag vet ingenting om er. så låt mig få veta lite. är nyfiken!

ha en jättebra måndag! och kom ihåg, ny vecka, nya möjligheter! massa pussar&kramar <3



i förrgår, prövade brun ögonskugga, var fint (:



Kommentarer
Postat av: Ulrika

Ulrika, 25 år, Sundsvall, jobbar som fastighetsmäklare. Jag minns inte riktigt men tror jag hittade hit via en länk i en inredningsblogg. Jag tycker om bloggen och gillar verkligen dina "må bra-tips". Vill gärna läsa lite mer om inredning.

2010-04-19 @ 13:07:34
Postat av: Elisabet

Kände att det var dags att presentera mig nu, läser ju ändå din blogg lite nu och då=) Jag heter i all fall Elisabet, är 21 år och pluggar till civilingenjör i kemivetenskap på KTH. Jag vet faktiskt inte riktigt hur jag hittade hit, haha.^^ Men jag tycker att din blogg är jättefin, man blir glad av den! Gillar ditt sätt att skriva på, dina må bra-tips, och även att få kika på hur du inrett i er lägenhet!

Keep up the good work, och ha en bra måndag du också!



/Elisabet

2010-04-19 @ 14:26:39
URL: http://hurricanebetty.blogg.se/
Postat av: Kajsa

Kajsa, bor i Umeå och är 20 år. Läst din blogg i ett år nu tror jag. Jobbar för tillfället som personlig assistent, men har sökt 10 olika utbildingar nu och håller tummarna på att jag kommer in. Hittade din blogg via en annan inredningsblogg. tycker jättemycket om att läsa om ditt liv. tror faktiskt att jag själv blivit lite mer medvetet mysig. haha. tända ljus mitt i veckan framför en stor thekopp. lite fannyinspirerat! =)



idag är jag ledig, ska bara vara! se film, bada bubbel, laga en god stek.



Kram fina fanny



2010-04-19 @ 14:41:05
Postat av: Alexandra

Alexandra,är en 30+ 3-barns mamma i mina bästa år,ha,ha.Känner mig inte och ser heller inte ut som en dag över 30.Jag älskar inredning och att pyssla hemma.Kommer inte ihåg hur jag hittade hit,tror det var genom någon annans blogg.Fastnade nog för att du skriver så personligt och att du har blivit så stark genom åren.Jag tycker inte du ska ändra på något om det du skriver,jag vill bara veta att du mår bra.Du får gärna kika in på min blogg.

Kram kram!

2010-04-19 @ 17:23:06
URL: http://www.alexoslillavrld.blogspot.com
Postat av: Marielle

Ja du gumman, mig har du haft kontakt med utöver bloggen men inte träffat mig irl. Jag heter Marielle och är 26 år nu i maj. Har 2 små barn och bor i Söderhamn. Mitt jobb just nu är att ta hand om min familj och barn ( föräldrarledig ) men annars arbetslös. Vill arbeta med människor genom att hjälpa dem må bra. Det är antingen Logoped eller BM jag lutar mest åt ev. sexolog. Din blogg måste jag fått av dig på Lunarstorm när vi hade den kontakten. Du får gärna fortsätta skiva som du gör och jag gillar dina frukosttips, må-bra tips och se hur ni bor och vad du har för outfit. Typ allt haha.

2010-04-19 @ 20:55:16
URL: http://donnadeluxe.blogg.se/
Postat av: Doris

Jag är 26 år och arbetar som socialsekreterare och brinner för mitt arbete, så det tar mycket tid. Inte några barn, men en särbo har jag.



Gillar att du verkar kämpa för att landa med båda fötterna på jorden och har en fin, välgjord blogg med mycket må bra tips. Tycker också om när du vågar dela med dig av det som inte är bra, ingen är ju mer än mänsklig.

2010-04-21 @ 20:07:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback