bilolycka

hua, jag mådde inte alls bra igår. drömmer ofta sanndrömmar om olyckor och natten innan vi åkte mot varberg drömde jag att vi krockade. och ja vi krockade. rakt ner i ett dike, först in i ena sidan på vägen in i ett stängsel och sen sladdade vi runt mot andra sidan och studsade ner i ett dike, alla sova förutom helenas pappa då. vet inte vad som hände riktigt, om det var nått på vägen.. hur som helst, vilkjet pådrag. ambulanser, polisbilar och brandkåren kom. jag och helena satt på gatan och väntade och min nacke gjorde så jävulskt ont. började kännas mer och mer och helt plötsligt ligger jag på marken med solen i ögonen och en massa ambulanspersonal omkring mig. dom tror att jag kan ha brutit nacken. och bryter man nacken får man spendera resten av sitt liv förlamad i en rullstol. jag fick panik. jag led av panikångest tidigare, men det gick bra. ingen hyperventilering.. fick nackkrage, och dom hade massa karborre band över hela min kropp. låg helt stilla, var tvungen att slappna av. fick påtok för mycket morfin men det gjorde mig gladare iallafall. kvinnan i ambulansen sa att hon aldrig träffat någon som var så tacksam och rolig som jag ha. man måste ju se det positiva i det... eller inte. fy var jag var rädd. fick åka på röntgen och efter några timmar i skräck om att jag faktiskt kunde bli förlamad så blev jag LYCKLIG när jag fick ett leénde över mig och "du har inga skador på nacken" jag tror på riktigt att jag har en skyddsängel! tack vera <3
påvägen hem från akuten ringde alex och frågade vart vi var och vad vi gjorde, så sa jag "ja la precis en pizza utanför pizzerian här och dom andra tre köpte varsinn" jag har så jäkla dålig humor.. (; eller när mamma sa "jag vet inte vad jag skulle göra om du blivit förlamad" så svarade jag "vad du skulle göra?! du skulle kört runt på din dotter i rullstol, det skulle du göra" jag vet, bisarr humor, men jag måste. det är som när en katt spinner för att lugna ner sig. jag skämtar istället. 
min familj kom ner på stört och det kändes skönt. tack <3 jag är jättestel i rygg och nacke idag men vi ska minsann på ullared ändå (: ska bli kul, jag har längtat! ska kolla efter strumpor, det är väl det enda jag verkligen behöver (: sen blir det hotell i natt och sen kolla på kissekatten.
ska sminka klart mig nu. vi hörs sen. har inte så bra täckning på iphonen tyvärr. men jag ska försöka att blogga. puss&kram och var rädda om er..


Kommentarer
Postat av: Doris

Gumman <3 det är svårt att finna ord. Jag är lycklig, lättad och glad att du sitter här och skriver. Önskar det finns något jag kan göra för dig, finaste, underbaraste du. Världen behöver dig <3



http://www.youtube.com/watch?v=7KhJGrxpv70&feature=related

2010-08-02 @ 12:13:19
Postat av: J e n [fotografi] - Hobbyfotograf i Västervik

Men gud, va otäckt! Va skönt att du mår bra iaf gumman! Skönt att du har din familj hos dig <3 Älskade lilla Vera... Puss!

2010-08-02 @ 13:41:27
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Louise

Livet är ömtåligt och verkligen inget att ta för givet.Något jag verkligen inte får känslan av att du gör,för du du gör verkligen så gott du kan varje dag för att LEVA livet. Olyckan blir en sån där otrevlig påminnelse om livets sårbarhet som man helst hade varit utan,men att du gör det du planerat idag är väl just det sådana påminnelser går ut på,att livet ska levas,inte väntas på! Stor kram till dig

2010-08-02 @ 15:15:52
Postat av: Petra

Gumman gumman gumman! Hu vad läskigt! Tur att du har vera med dig. Ta nu hand om dig söta!



KRAM

2010-08-03 @ 08:49:30
Postat av: Johannas ordsamling

Men gumman, vad glad jag är att ni verkar ha klarat er bra. Usch vad hemskt!



Vad roligt att fler katter är på väg till familjen. När jag flyttar hem igen kommer jag gärna och hälsar på! <3 sphynx-katter är jag speciellt nyfiken på!



PUSS gumman!

2010-08-08 @ 09:45:45
URL: http://ordsamling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback