en vecka kvar.

det är jättevackert ute, precis som på film, jag trodde jag kommit över det här med att göra snögubbar och pulsa ute i snön för flera år sen, men såfort snön dalar ner från himlen är det någonting som väcks inom mig. jag måste ut och gå i vinternatten, känna snöflingorna smälta på ett varmt ansikte och känna ett lugn sprida sig ända ut i fingertopparna. om en vecka är det julafton, den dagen då vi ska vara glada, lyckliga och framförallt må bra. undra hur många det är som faktiskt inte lever i den där drömbilden och inte har någon att fira jul med. jag brukar tänka varje jul att jag vill ta hem massa ensamma människor och fira med dom, det finns så himla många ensamma själar därute, har dom ens en tanke på den hysteriska julklappsinhandlingen.. julskinkan och julkorven. don't know. det enda jag vet är att jag är lycklig över att ha en familj att fira den här dagen med. en vecka kvar. en vecka där allt ska ordnas fixas och planeras in i det minsta. men trots all julstress så försöker jag njuta av nuet, se snöflingorna falla mot ansiktet, försöka tyda hur varje enskild flinga ser ut, har hört att alla ser olika ut. undra vem som bestämmer mönstret på dom. vackra är dom iallafall. titta länge på dom levande ljusen och skenet dom sprider, välja julklappar med omtanke, njuta av allt som händer runtomkring. jag lovade mig själv att i år skulle jag må bra under julen, det gjorde jag inte förra året, men nu mår jag bättre, jag ser saker från en helt annan sida av livet, jag lärde känna mig själv igen, den här gången lite mer äkta än alla andra gånger jag försökt. den här gången blir det bättre, och den här julen kommer bli fantastisk. jag räknar dagarna, s j u dagar kvar sen är den s j u dagar kvar till ett nytt år. varför går tiden så himla fort? det gäller verkligen att njuta av varje dag, ta vara på alla ögonblick, försöka in i det sista att inte må dåligt över massa onödigheter. vi lever bara en gång. nu ska vi leva varje dag som om det vore den sista. älska mer än någonsin.

ha en underbar dag allihopa! det ska jag ha, lovar!




Kommentarer
Postat av: Susie

Jag lider ocså med alla ensamma människor som får fira jul ensam. Kanske mest för att jag vet hur det är. Jag har fått fira jul ensam ett år, gud vad jag mådde dåligt då. Och det blir sällan att jag firar jul med familjen, antingen är de bortresta, eller så är jag knappt välkommen hem. :( Men jag minns julen hos dig, den var underbar. Så länge har jag ALDRIG spenderat med att öppna klappar, hihi och allt var julefrid. Tack för den julen, den bär jag med mig.

2010-12-17 @ 15:34:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback