aj

ont i magen, ja det är den där lingonveckan nu. så det blir en ipren snart, efter middagen (: som darling håller på att tillaga! ska strax gå och hjälpa till. är hungrig! blir indisk mat ikväll. med tända ljus, mys i soffan med film och gos såklart! har lärt mig massa nytt på gitarren. så stolt :D och så beroende framkallande. jag lär mig fort. riktigt roligt! blir mer motiverande också när det är en bra gitarr! ljudet är helt underbart och jag älskar den! mm (: ska köpa en bra gitarrväska till den också. hittade en fin på nätet för 179 kr. och den var snygg också! så den får det nog bli. vill kunna ta med den ju.

dagen har spenderats med att prata med granitchefen och förhoppningsvis får jag jobba heltid i höst, kommer kanske bli på två olika butiker, men jag är happyface ändå :D granitbutikerna ligger så nära varandra ändå, så det gör ingenting och om det inte skulle bli 100% på en gång så trodde hon att det skulle bli det så småning om. roooligt! (: så idag är jag glad! sen blev det fika och mys och sen bussen hem. och nu är vi hemma. katterna är mycket intresserade av kycklingen hör jag ^^ sötnosar.

ang. mejl som ni skickat till mig så har jag inte haft tid att svara. inte arg eller så :D bara super mycket att göra och knappt tid att andas i mellanåt. men jag tränar på inre lugn och jag stressar väl människorna runtomkring mig mer med min seghet. ha. men så är det, jag vägrar stressa. därimot så har jag vissa dagar påtok för mycket inplanerat. men det är skönt det med!

snart åker jag och helena ner till varberg och tränar körkortsteori, shoppar på ullared, har roligt och ja sen blir det hotell för mig och hjärtat och titta på doris (kissekatte) och betala handpenning. ang. veras syster som ska ha kattbebisar så var det ingen som var alls i närheten lik vera. och det vill jag. ja! så jag väntar tålmodigt. sa jag att vi kommer ha många katter?! VA? ^^ nej det blir lagom för ett katteri. ev. så kommer lucifer vara hemma hos min mamma, och måns är ju kastrat (kastrerad) så det blir inga konstiga siames/perserkatter. (: och två/tre honor, perser honan vi ska köpa nu kan man para med alla möjliga olika färger och kombinationer, colourpointhonan som vi kommer ta hem från tyskland kan man bara para med samma färger och samma med chinchilla persern. ev. att vi lånar hem hankatter, eller så. vi får se. honorna ska vi ha hemma iaf. jag gillar inte rikitigt tanken på att ha en hankatt hemma som inte är kastrerad.. det blir mycket pinkirier kan jag säga..! så ja det är planerna! självklart köper vi inte in katterna på en gång och självklart väntar man minst ett år, helst mer innan man försöker para och självklart gör jag det inte för pengarnas skulle, jag älskar mina katter, alla kommer gå lösa (vissa som föder upp har dom instängda i ett rum ): ) och självklart gör jag det för att jag tycker att det ska bli roligt och inte bara för att tjäna pengar. det har man ju brödjobbet till (; det här är bara en dröm jag länge velat hålla på med och NU! eller ja om 1 år och lite mer så sätter jag igång! har en del att läsa på innan bara (:

nu ska jag hjälpa till med middagen! vi hörs senare. puss&kram.



(planchen är egen design och vill ni köpa så hojta, men snälla ta den inte..)



Kommentarer
Postat av: J e n [fotografi] - Hobbyfotograf i Västervik

Haha, det är antagligen jag som har för lite att göra ;) Svarar alltid på mail så fort jag läst de :) Puss

2010-07-30 @ 22:00:43
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Doris

Beundrar dig gumman! <3

2010-07-31 @ 02:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback