kom änglar

älskar lars winnerbäck. och speciellt hans 'kom änglar' lyssnade på den första gången sommaren 97. jag var runt 17 år, full av spring i benen och hade solen i ansiktet. där gick jag på ängen och hade påtok för hög musik i öronen och där kom den. och jag blev kär. fastnade och har älskat den sen dess. den har stämmt in så bra på så många skeden i mitt liv och jag kan vart enda ord utantill.

'Den vackraste stunden i livet var den när du kom
och allt var förbjudet
och allt som vi gjorde den stunden vill jag göra om
för det ekar i huvet'
och det blod som jag trodde var stilla det fick du att rinna,
den uppgivna röst som jag nyttjat så illa fick du att försvinna

Så kom änglar, kom älvor det börjar bli kallt
graderna sjunker så fort överallt och det hjärta som skulle
bli ditt på nåt vis det fryser nu sakta till is


Och den jävligaste stunden i livet var den när du gick
och allt var förlorat
O där satt jag med mina grön-bruna ögon och såg med blåögd blick
allt jag hade förstorat..'

nu fyra lars winnerbäck konserter, tre bilsemestrar med lasse poppandes i högtalarna, flera låtar på mp3n.. så sitter jag och känner värmen sprida sig igenom kroppen. det blir hopp, kärlek och värme. det spelar ingen roll hur ledsen man är. hans musik måste vara den bästa lyckomusiken genom tiderna! älskart! kommer alltid ha så fina minnen, alla soliga dagar. alla vackra nätter, alla underbara känslor i en kär mage. men framförallt konserten i linköping sommaren 06. vilken underbar konsert. den satt sina spår. får varma känslor bara av att tänka på den.

kanske ska kolla upp konsert? låter som en bra idé! sen blir det film och smågodis! puss!






Kommentarer
Postat av: J e n [fotografi] - Hobbyfotograf i Västervik

Han kommer till Västervik om 3 veckor tror jag.. men vet inte om jag ska gå.. kanske borde =)

2010-07-03 @ 22:29:19
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: J e n [fotografi] - Hobbyfotograf i Västervik

Åh, vill också ha fler katter.. men har en sambo som tycker det räcker, fast det har han å andra sidan tyckt efter alla de andra också ;) puss

2010-07-03 @ 22:33:33
URL: http://piecesofjen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback