en liten skyddsängel.

sista dagen idag på jobb innan ledighet. hoppas det blir mysigt och fint väder med mycket sol, jag är sugen på att ligga och slappa på en sandstrand med en bra bok och ta ett dopp i det blå. ska bli skönt med lite ledigt! (:

är fruktansvärt trött hela tiden, känns som kroppen har sovit hela dagen, blir väl så när man är ledsen och gråter mycket antar jag.. det tar på krafterna. jag har börjat minnas alla fina och mysiga stunder med vera istället för att gå runt och vara arg, bitter och ledsen. ledsen är jag hela tiden, men hur jag än vrider och vänder på det så kommer hon inte tillbaka. men jag känner henne runt mig och det gör mig varm i kroppen. en liten skyddsängel som faktiskt redan idag tog bort mycket av min ångest. jag tror verkligen på karma och jag är glad att jag iallafall gör rätt för mig i den här soppan. vill inte lämna ut någon men en nära vän till mig tog upp en kamphund till mamma, eller hennes killkompis, men min vän hade ändå ansvar.. och hunden bet ihjäl vera. fy fan alltså. sen att min vän ringer och är otrevlig, skrickar elaka sms och är allmänt barnslig gjorde mig fruktansvärt ledsen, vi har ingen kontakt och det vill jag inte heller ha. jag brukar vara förlåtande, men efter hennes elaka påhopp så klippte jag. usch. vera hade levt idag om det inte varit för hennes dumhet. men hon får äta upp det där. och jag vet att hon kommer må dåligt över det här resten av sitt liv. men som sagt, jag ska inte vara bitter, jag ska lägga mig energi på att mysa med mina andra katter, minnas vera, titta på alla fina bilder på henne. ska ta och framkalla 100 bilder snart (fuji hade 100 gratis bilder som jag inte utnyttjat) och hänga upp massa kort på vera på dom svarta anslagstavlorna från granit. pratar om henne varje dag, saknar henne varje sekund och älskar henne föralltid. du kommer aldrig aldrig glömmas bort älskade lilla vera. <3 du är verkligen min skyddsängel, det känns. för du gör mig lugn i kroppen, du ser till så att det går bra för mig (haft massa tur de senaste dagarna) och du värmer mig med din närvaro. <3 du bor i mitt hjärta föralltid.

ska sätta mig och kolla på ett avsnitt av o.c och slappna av lite. göra en kopp te och bara vara. var ute på promenad med adolf förut och satt mig i centrum vid frukståndet och åt frukt och tittade på människor. alla är så stressade, men all stress har flugit ur mig. jag vill ta vara mer på livet. på vardagen och det ska jag, det gör jag! och jag ska bli ännu bättre. lovar.

kvällen består av mathandling, matlagning, dokumäntärtittning (flickan i lådan på tv4play) och film om vi orkar. trötta här hemma. ska upp relativt tidigt imorgon (session på hälsans hus) så ska inte bli jättesent, skulle lätt kunna somna redan nu, men då vaknar jag väl tre inatt (:

ha nu en mysig kväll. och ta hand om er. puss&kram.



jag och lucifer igår jag älskar dig <3



Kommentarer
Postat av: Therese-mamma till Alicia

Usch, en sån människa ska man inte ha i sitt liv!

Jag minns Vera som en kelig och varm och kärleksfull katt. Hon var verkligen speciell! Hon var så mysig och go, fast då hon var lite rädd och skygg för mig när jag träffade henne, men jag minns henne så väl. Lider verkligen med dig gumman!

Jag är så ledsen :'(

Men du ska se att du finner styrkan i dig!

Jag är ledsen att jag inte har funnits där för dig. Det är så tråkigt att vi inte har haft kontakt på länge :(



puss och kram! / Tessan

2010-06-07 @ 20:34:13
URL: http://youremyangel.blogg.se/
Postat av: J e n [fotografi]

Nee, fy så ledsen jag blir när jag läser det här.. mina ögon tåras. Dumma människor som inte kan uppfostra sina hundar också, för det är ju faktiskt aldrig hundens fel. Stackars söta lilla Vera, jag hoppas hon slapp lida.



Usch, ska gosa lite extra med mina katter innan jag går och lägge mig.. :(

2010-06-08 @ 02:26:45
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: 100 gratis bilder

När du har använt dig av fujidirekt erbjudande så har även photobox eller likande erbjudande med 100 gratis bilder. Ta en titt här http://www.100gratisbilder.com/100-gratis-bilder-photobox/

2010-06-09 @ 16:29:37
URL: http://www.100gratisbilder.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback