tisdagssol

god morgon allihopa! sovit gott? jag vaknade för två timmar sen och har bara suttit och rensat och sorterat foton på datorn. meningen är att det ska bli ett inköp av en ny laptop snart. och det är det jag önskat mig i födelsedagspresent. och då är det skönt att inte ha massa "skräp" kort som är suddiga osv på datorn. (:

har sovit gott i natt, sover djupt. och idag känner jag mig faktiskt lite piggare. riktigt skönt! även fast jag fortfarande nyser som en galning så fort jag rör på mig, men huvudet känns bättre, så skönt! måns är ute och solar på balkongen och har varit det någon timme nu. han trivs där ute och väcker oss samma tid varje morgon med sin mörka stämma, haha. den katten är allt speciell (; han har sina ritualer och balkong häng är ett av dom. sen ropar han när han vill in. har en liten glänta öppet till balkongen så jag hör honom. doris och lucifer har brottats nu på morgonen. dom leker jättegullig och jagar varandra, brottas och gör volter. (; jättegulligt och jag tittade desperat efter mobilen så jag kunde filma, men den låg för långt bort och jag var för lat (:

ska strax äta frukost, har inte haft aptit förens nu. men nu börjar den komma igång. blir gott med en varm kopp kärlekste och ett par skivor rostat lantbröd med marmelad. bläddrade i leila lindholms "a peace of cake" som jag har och funderar på att baka bröd idag eller imorgon. kanske imorgon, så jag inte smittar allihopa som kommer hit på lördag (; eller så blir det plasthandskar, haha. vi får se. har fått ett enormt sug efter att pyssla hemma, köpa inredning och baka. bullmamma nr ett? (;

resten av dagen ska jag bara koppla av. orkar inte så mycket mer. och det är skönt att ta det lugnt. ska försöka hitta en mysig film att se på och ja om jag orkar baka bröd. ta ett varmt bad och mysa runt här hemma i pyjamas. kanske ska fixa med planchen jag köpte på moderna museet också. ramen som jag tog hem från mamma som skulle slängas är exakt en sån ram jag ville ha till.. men den har inga grejer som håller kvar bakstycket.. får försöka hitta en smidig lösning ^^

nu blir det frukost (: ha en jättemysig dag nu så hörs vi sen. puss&kram.





Kommentarer
Postat av: J e n [fotografi] - Hobbyfotograf i Västervik

Och om du kan, planera in en msn-date också ;)

2010-09-07 @ 13:03:17
URL: http://piecesofjen.blogg.se/
Postat av: Doris

Så mysig den där frukosten lät gumman. Och vad härligt att du är pysselsugen <3

2010-09-07 @ 14:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback