önskelista

kommer ihåg när jag fyllde sju år, och jag och mamma bodde i det där mittersta röda huset på gatan. jag kunde såklart knappt sova på natten till min födelsedag och glädjen jag kände i kroppen när jag tassade upp tidigt på morgonen innan mamma ens kommit in och firat mig med sång och paket och vårt traditionella varm choklad och wienerbröd. där ute i vardagsrummet stod en röd glänsande cykel med en stor rosett runtomkring. VAR DEN MIN? jag kutade in i mitt rum igen och låg spännt och väntade när mamma var ute och gjorde iordning min födelsedagsfika. den cykeln glömmer jag aldrig, jag hade velat ha en cykel hur länge som helst och det var lycka att sätta sig på den vita sadeln och trampa i väg i parken med håret fladdrandes i vinden.

nu fyller jag 26 år om några dagar. närmare bestämt den 9 september. jag har blivit ombedd av maken för över en vecka sen att skriva en önskelista till honom. jag som älskar att få paket trodde aldrig att jag skulle ha svårt för att komma på vad jag önskar mig. men tji fick jag. jag har kommit på gråa fårskinnstofflor för mina är så slitna så det är löjligt. snart sticker väl stortån ut och säger hej. nej jag ska verkligen försöka få ihop iallafall några saker (: hitta på någonting tillsammans hade varit mysigt. tänka tänka. förslag?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback