12 timmar i sträck

När Hector hade sovit tolv timmar tassade vi in till honom. Snusade gjorde han och fridfull var han. Lilla hjärtat! Tror det kallas A-barn. Men som sagt, det kan ju vända. Nu har han haft dom här sovvanorna i över en vecka. Nu sover han igen efter en lång mysig frukost tillsammans hela familjen. Älskart! Sebastian är iväg och gör lite ärenden och jag sitter och bläddrar i lite kokböcker. Idag tänkte vi baka bröd! Surdegsbröd om vi vågar ;) fick en bakmaskin i julklapp och nu ska vi bannemej baka! Och ikväll efter middagen ska vi göra hemmagjord glass. I en av julklapparna från mig till älsklingen låg det en glassmaskin. Glassomanen blev ju lycklig ;) letade och letade och efter många lästa "bäst i test" så blev det en från Philips. Stor och snabb. Mycket glass på kort tid! Bra tyckte jag (: sen ska jag fixa med ett projekt i köket med griffelfärg involverat. Spännande!! Ikväll visar jag mer bilder från vårt kök och matrum! Nöjda är bara förnamnet! Ringde vår mäklare i går.. Vi köpte huset för 11500000 och nu är det värderat till 1,3. Det lönar sig att fixa köket jooosåatteehh!

Nu sitter jag uppkrupen i vår sköna soffa från bolia! Bästa soffan helt klart! Den håller formen trots att man sitter som en påse nötter i den och den är riktigt skön!! Och har en brasa i gång. Vi har eldat och stängt av vår bergvärme. Kaminen i källaren är verkligen toppen! Katterna älskar den och vår plånbok med ^^ det är så mysigt att kunna elda!

Fick en fråga om ljuskronan vi hade dekorerat till julbordet. Den är köpt på Ellos! 249:- tror jag den kostade!

Ha en jättemysig dag nu, så ses vi ikväll med bilderna på köket (: pussar!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Fast de kanske inte är superkonstigt om köket kostade 140000?

2011-12-28 @ 14:11:01
Postat av: Maria

Tack för svaret om ljuskronan :)

2011-12-28 @ 20:00:43
Postat av: fanny

anonym: men jooo, eftersom huset var värderat till 750000 kr så är det runt 600.000 kr som det höjts (: konstigt vet jag inte, men jäkligt bra!

2011-12-28 @ 20:12:20
Postat av: EMS - Emma

Kan ju knappast ha kostat 11 500 000 som du skrivit?

Eller kostade det 1 500 000?

2011-12-29 @ 17:28:47
URL: http://ems.blogg.se/
Postat av: fanny

emma: skrev en nolla för mycket i slutet :)

2011-12-29 @ 18:36:03
Postat av: Anonym

Lite nyfiken, vad jobbar din man med egentligen? Du nämner det aldrig.

2011-12-30 @ 11:41:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback