14 december





myskväll hemma i huset. jag och hector har suttit och myst i soffan på fårskinnet och druckit julte och tittat på leilas söta jul. tänk vad hon kan få en att vilja baka! jag har det mesta hemma till allt så det går att göra julgodis. det är ju så bra att de mesta innehåller ungefär samma ingerdienser (: vi har lyckats få ihop en del under december månaden. mysigt lussebullebak, pepparkaksbak, knäck och pepparkakskola på lucia och chokladkola. mums! mysigt är det också! men leila gjorde fudge ikväll och det skulle jag vilja pröva på! såg riktigt mumsigt ut!

hjärtat har jobbat nu ikväll och vi jag och hector och katterna roar oss själva. har eldat massor i kakelugnen. vi har två kakelugnar och en kamin och nu är huset varmt och mysigt uppvärmt! ikväll åt vi köttfärsås och spaghetti innan älsklingen åkte och jobbade och sen har jag pratat med finaste vännen! glad att du finns gumman!! :D

imorgon ska vi riva ut gamla köket. nya köket är ju som ni vet helt klart. det enda som fattas är elen. och på fredag kommer elektrikerna tillbaka (segproppar) och kopplar ihop allt. så vi kan flytta över vitvarorna och börja laga mat därinne istället. nu huserar vi i två kök, inte helt skoj, men vad gör man (; vi lagar alltså mat och diskar i det gamla köket och har allt porslin osv i det nya. man har vant sig, men det ska bli skönt med ETT kök nu (: så imorgon ska vi riva så mycket vi bara kan. och på fredag kommer vi köra en heeeldag och bara fixa fixa fixa! kommer bli så bra när det är klart!!!! och så jäkla skönt att slippa renovera på ett braaa tag!

i helgen ska vi upp till sthlm. vi ska hälsa på min farmor och farfar och det ska bli så mysigt!! äta julmat till lunch och så. sen hem till sebastians föräldrar och där ska vi ha "lilljulafton" på lördagen. med hans farmor och farfar, mamma och pappa, syster med familj. och på söndag ska jag och mamma på julmarknad och göra chokladkola, mys! en riktigt julig helg :D sen den 21 ska jag och älsklingen på julfest med hans jobb och bo på hotell. shysst jobb som bjuder på hotell övernattning (: dock vet jag inte om jag klarar av en helkväll och natt utan hector ): känner mig kluven.. jag vet hur mycket jag saknar honom bara han ligger i sin säng i sitt rum. uh. hur som helst, kul ska det bli på festen (: julbord och fest! jiho! ska bli kul att träffa alla, har haft kontakt med ganska många på hans jobb när jag hade sebastians mobil när min var borta. hihi.

nu ska vi fika lite och sen hoppa i säng! mysigt att sjunka ner tillsammans! saknat honom hela kvällen! ♥ sov så gott fina ni! puss&kram!



Kommentarer
Postat av: Anna

Ni är så duktiga gumman! Och det blir verkligen grymt snyggt! Saknar er redan! :) nästa gång vi ses så är jag också mamma!! :D längtar! <3

2011-12-15 @ 07:08:59
URL: http://livetmedkarleken.blogg.se/
Postat av: Malin

Vilken snygg tv-bänk. Var har ni hittat den?

2011-12-15 @ 19:41:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback