del tre

Hannah

Tack för svaren, det ska bli så kul att få följa er i husköp etc. Eftersom att du "gett klartecken" att fråga så undrar jag vad som hände med dig och din pappa.
jaoo vad säger man, vart börjar man. skrivit förut om att han utnyttjat mig sexuellt. har gjort ingående gynekologundersökning och upptäckt ärr inuti som endast bildas då man är liten och har vaginalt sex. allt började när jag var runt fyra års åldern och slutade när jag anmälde honom när jag var arton år. har gått igenom abort och ett jävla helvete. men hur som helst, så är jag nog den personen jag är idag trots allt pga av det han gjorde mot mig. vet inte riktigt vad jag ska skriva om det. ni som läst "bakom stängda dörrar" kan nog få en bild av hur jag haft det. har bearbetat det här väldigt mycket, men det gör fortfarande ont. jag vet att det är pga av hans handlande som jag fick diagnosen borderline. och visst har jag varit bitter många gånger, men vad hjälper det mig egentligen? det enda som jag tänker på nu är att det är jag själv som måste göra så att mitt liv blir till det bästa och ännu en sak. jag kommer aldrig aldrig låta mina barn fara illa och känna sig så otrygga som jag gjorde med min pappa. han har förstört så mycket för mig. men samtidigt gjorde allt där där mig starkare. never ever give up living your life, because it's yours.. 


kajsa

Vet inte om de är försent o fråga :P
har många:

Vart bor ni nu?
vi bor i sebastians bostadsrätt i centrala huddinge centrum
sålde du din nya lägenhet som du flyttade till efter din seperation?
ja så kan man säga att jag gjorde. min vän bor där nu.
vad är det för kyutbildning som du är sugen på?
folkhälsopedagog/coach är jag lite sugen på :)
har du några syskon? och hur se er relation ut?
jag har fem halv syskon alla bröder, och tyvärr ingen större
kontakt med dom, blir nog mer när dom blivit äldre :)
gick du färdigt gymnasiet? vadisåfall?
jag har gått tre olika linjer på gymnasiet, möbeldesign på s:t eriks gymnasiet,
iv ett år för att ha någonting att göra (hade kärnämnena redan) och sen foto media på östra gymnasiet.
är så nyfiken. vet att du gått till spåtanter förrut, oc undrar om saker o ting blev som det blev spått.. sa spåtanten nåt om att du skulle skilja dig o träffa någon ny? att du skulle få barn?
allt som katarina (spåtanten) sa har faktiskt stämt in väldigt bra, hon sa att jag skulle flytta till eget boende, skilja mig till hösten och träffa en ny kille som funnits i min närhet länge, men inte fanns i mitt liv just nu i slutet av förra året, jag skulle bli blixt förälskad och allt skulle gå väldigt fort. vi skulle gifta oss och få barn innan 2011 var slut. och det skulle bli en pojke som skulle bli en väldigt stark individ för att jag skulle "lära honom allt jag kan" hehe.

tack för bästa bloggen
åh, gullig du är :D tack själv!



Kommentarer
Postat av: Evelina

Wow! Alltså du är en så otroligt stark människa som förtjänar allt gott i världen! Jag har inte blivit sexuellt utnyttjad, men ändå blivit jävligt illa behandlad av min mamma så jag kan tänka mig in i situationen liiite. Vi är fantastiska som tagit oss vidare och lärt oss något av allt hemska! Jag vill hellre se det som du också gör, att jag har blivit stark och vet hur jag ska vara mot mina barn för att de ska få allt stöd och all kärlek i världen.



Sen det där med spåtant. SÅ HÄFTIGT! Jag vill jättegärna gå till spåtant. Du kanske har tips på vem man ska gå till? :-)



Många kramar

2011-02-17 @ 20:49:08
URL: http://happilyeverafter.se
Postat av: Annica - mamma till Elias

Vad fränt med spåtanten nästan så man skulle vilja uppsöka en själv. =)

2011-02-17 @ 22:28:11
URL: http://annista.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback